Kaufland spolupracuje v rámci kampane „Darujte úsmev 2x“ s neziskovou organizáciou Úsmev ako dar už 7 rokov. Každý rok spoločne uvádzajú adventnú kampaň na podporu predaja adventného kalendára. Kaufland z každého predaného kusa podporuje rodiny ohrozené stratou bývania. Posledné 2 roky sa komunikácia zameriava najmä na rodičov-samoživiteľov. Často tvoria tú najohrozenejšiu skupinu, ktorej Úsmev ako dar pomáha.
Kampaň bola odštartovaná televíznym spotom, v ktorom sa objavujú dve mamičky s dcérami. Jedna sa vracia z predvianočného nákupu, zatiaľ čo druhá sa balí a sťahuje. Dve rodinky s odlišnými životnými príbehmi, plánmi a osudmi spája v ten moment jediná vec – taška z Kauflandu.
„Do tašiek nakupujeme, ale aj sa do nich sťahujeme. Práve na tomto jednoduchom insighte sme založili náš spot, v ktorom sa vo výťahu stretnú dve mamičky s dcérami – jedna dvojica práve prichádza domov s taškou plnou potravín, druhá, možno už niekoľkýkrát, svoj domov opúšťa s taškou plnou vecí. Prekvapivý, až hardsellový hrdina – Kaufland taška – sa tak stáva nečakaným nosičom silnej emócie. Keď si do nej nabudúce budeme v Kauflande baliť nákup, možno si spomenieme aj na tých, ktorí mali v živote menej šťastia, a pribalíme aj adventný kalendár,“ hovorí Martin Polakovič, Associate Creative Director z THIS IS LOCCO.„S Kauflandom si ľudia spájajú hlavne humor. No Vianoce, a najmä tento dlhoročný projekt, nám dali priestor pracovať s inou, rovnako silnou emóciou: so súcitom. Pri tvorbe dojímavých príbehov je kľúčová autenticita. A práve insight s taškami, ktorý mnohí poznáme, ju v sebe nesie a prirodzene vychádza zo značky,“ dodáva Juraj Kováč, Creative & Strategy Director z THIS IS LOCCO.
Kampaň pokračuje animovanou rozprávkou, v ktorej plyšový medvedík Dobroočko zo spotu ožíva. Svojím jedným očkom vidí núdzu a včas všetkých zachráni. „Rozprávka cez postavu Dobroočka prehovára k deťom, aby mali oči vždy otvorené, všímali si, či nemajú v okolí niekoho, kto potrebuje pomoc, a podali mu ruku,“ hovorí Adela Holubčíková, Copywriterka z THIS IS LOCCO.Spot vychádza v troch verziách, do TV je určená 20-sekundová verzia, do online 30- a 15-sekundové. Adventnú rozprávku si môžu deti pozrieť na YouTube a v televízii Turbo TV. Všetky ostatné aktivity, pracovné zošity aj DIY video s Babsy Heriban sú zverejnené na webe kaufland.sk/sladkydomov.
„Výstupy kampane na seba nadväzujú a tvoria jeden prepracovaný príbeh. Postavy z hlavného spotu sa objavujú v rozprávke, na adventnom kalendári aj v ďalších aktivitách na webe. Macko zo spotu v rozprávke pomáha Snehuliakovi, ktorý stratil šál. Ten potom deti hľadajú v detektívnej hre,“ dopĺňa Adela Holubčíková, Copywriterka z THIS IS LOCCO.
„Adventný kalendár sa pre nás stal symbolom pomoci, ktorá prináša radosť deťom našich zákazníkov a svojou troškou uľahčuje život rodinám v zložitých životných situáciách. Ľudskosť a autentickosť, ktoré kampaň odzrkadľuje sú presne tým, čo chceme vzbudiť u našich zákazníkov. Práve tí dokážu kúpou kalendára podať pomocnú ruku niekomu, koho možno nikdy nestretnú," zakončila Head of Corporate Affairs Kaufland Slovenská republika Nikoleta Lörincová.
Vizitka kampane:
Klient: Kaufland Slovenská republika (Andrea Mészárosová, Ľubka Kubičková, Peťa Struháriková, Nikoleta Lörincová)
Agentúra: THIS IS LOCCO
Strategy Director: Juraj Kováč
Creative Director: Martin Polakovič
Art Director: Marek Sivy, Martin Jaňák, Peter Kubaľák, Ema Jurášová
Copywriter: Adela Holubčíková, Martin Polakovič, Romana Kádeková
Account Manager: Mária Vavrová, Diana Hromeková, Michal Ružica
Produkcia: playground13
Réžia: Paulína Mačáková
Fotograf: Nora Čaprnková Sapárová
Ilustrátor: Adrián Macho

