Nový produkt sa nazýva Mazagrande a prostredníctvom jeho uvedenia chce Tchibo vybudovať novú produktovú kategóriu kávových limonád. Najprv na českom trhu a od konca mája aj na Slovensku. Až po odozve od zákazníkov sa rozhodne, na ktoré ďalšie trhy nový nápoj vstúpi.
Mazagrande spája kávu s citrusovou limonádou. Je to vlastne jemne perlivý nealkoholický drink s povzbudzujúcimi účinkami kofeínu.
Nápad pre nový produkt – kávovú limonádu – vznikol pôvodne na oddelení kvality a inovácií v centrále Tchibo v Hamburgu. „Nápad veľmi oslovil naše vedenie a prejavili sme záujem uviesť ho do života ako pilotný trh a teda otestovať jeho prijatie u zákazníkov. A túto možnosť sme nakoniec dostali,“ približuje Eva Kotýnková, Corporate Communications Manager spoločnosti Tchibo Slovensko.
Aktuálne je produkt Mazagrande dostupný v celej distribúcii v ČR a od 29.5.2017 bude exkluzívne v predaji aj v 13 značkových obchodoch Tchibo na Slovensku.
Cieľovou skupinou Mazagrande sú mladí ľudia vo veku 18 až 25 rokov s aktívnym životným štýlom, ktorí radi objavujú a skúšajú nové veci. A tiež tí, ktorí kávu zatiaľ nepijú. A s akým záujmom na strane spotrebiteľov Tchibo počíta? „Vzhľadom na to, že je to pre nás úplne nový výrobok a v podstate aj kategória, sú naše odhady veľmi triezve a očakávame predaj rádovo v stovkách tisíc kusov. Všetko sa bude odvíjať od výsledkov pilotného predaja, na základe ktorého budeme plánovať ďalšie predajné aj komunikačné aktivity,“ hovorí Eva Kotýnková. A ako dodáva, samotný produkt sa od začiatku vytváral v ČR, testovali sa rôzne chute a finálnu podobu produktu teda vybrali práve spotrebitelia.
Autorom vizuálnej identity, pozicioningu, stratégie a komunikačného konceptu značky je agentúra Kaspen/Jung von Matt, ktorá supervízorovala aj logo a dizajn plechovky. Tie sú z dielne agentúry Cocoon. Na uvedení novej značky sa podieľali aj agentúry ako Etnetera Motion, Fronted či doblogoo.
Nová značka Mazagrande je podporená silnou kampaňou v televízii, na YouTube a vybraných kinách. TV spoty sa natáčali v Juhoafrickej republike a v Prahe. Nová značka bude podporená aj aktivitami na sociálnych sieťach a v uliciach veľkých miest. Celá kampaň bude prepojená symbolom zvedavosti – kľúčovou dierkou.