osobný archív
StoryEditor

Predseda poroty Zlatého klinca: „Najdôležitejší je nápad, až potom agentúra“

25.05.2017, 13:00
Autor:
ebeb
Vyspovedali sme predsedu tohtoročného Zlatého klinca Petra Vlasáka.

Zlatý klinec aj so sľubovaným veľkým galavečerom je už zajtra (26.mája). Zajtra teda rozhodnú porotcovia o najlepších reklamách na Slovensku. Porote predsedá (už tradične) Čech, tentokrát Peter Vlasák,  Creative Director v Comtech Group.

Porotcovanie na Zlatom klinci už zažil, dnes má jasnú predstavu o tom, ktoré reklamy uňho prejdú. Teší sa ale na názory ostatných a pripravený je na to, keď to občas medzi porotcami zaiskrí.

S: Akú mienku o slovenskej reklame si nesiete so sebou na Zlatý?

Keď som porotcoval na Klinci pred niekoľkými rokmi, bol to veľmi silný ročník v online kampaniach. O agentúrach ako Zaraguza a Triad som prvýkrát počul až v porote. A kde sú dnes? V Prahe „robia problémy“ všetkým miestnym. Mám rád súťaž Zlatá pecka, ktorá síce nemá také renomé, ale je to jediný federálny battleground, kde sa Česi a Slováci môžu stretnúť. Tento rok to dopadlo fifty-fifty, čo je, myslím, zhruba obraz o pomere kreatívnych síl.

S: Máte už svojho favorita na víťaza?

Pikantné sú napríklad Phoneboarding

Mačiatka

Výpredaj nesmrteľnosti

Radiobudíčky

O víťazoch budú dlhé diskusie a ja sa teším na názory kolegov porotcov, o ktorých budem rád premýšľať. Občas to zaiskrí ako vždy, a to predsa ide, že?

S: Koho reklamy zo Slovenska si rád pozriete?

Dlho sme diskutovali o Zapni porno pre Semtex, ktoré malo českú i slovenskú mutáciu a vlastne už ani neviem, či je nápad z Prahy alebo z Bratislavy. Asi je to dosť jedno. Ťažko sa mi hovorí pred toľko očakávanou súťažou o konkrétnych agentúrach. Nakoniec bude aj tak Idea first a agentúra second.

S: Čím vás reklama ako porotcu osloví?
Tým, čo musí mať, myslím, všade vo svete. Nápad, originalitu, remeselné spracovanie a výsledky. Podľa mňa je veľmi dôležitá i relevancia diela a ešte niečo, čo si nechám pre porotcov.

S: Aké reklamy si ako bežný konzument rád pozriete?
Moje najobľúbenejšie reklamy sú tie koncepčné a epické. Takže klip OK GO pro S7 Airlines

A najnovšie i kampaň nonsilentfilm.com pre Getty Images, ktoré začalo predávať zvuky.

Peter Vlasák bol kreatívnym riaditeľom v Saatchi&Saatchi či DDB a tiež copywriter v Grey. Zo svojich prác je najviac hrdý na upútavku na festival dokumentárnych filmov Jeden svet organizovaný Človekom v tiesni, v ktorom hral aj Václav Havel.

01 - Modified: 2017-05-25 15:07:53 - Feat.: 0 - Title: Prípravy na Zlatý klinec sú v plnom prúde. Takto sa mení Istropolis 02 - Modified: 2017-05-21 15:45:36 - Feat.: 0 - Title: Odvaha sa zadávateľom vypláca. Aj o tom bude tohtoročný Zlatý klinec 03 - Modified: 2017-05-21 15:47:32 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec sa mení na festival. Na konferencii privíta atraktívnych hostí zo zahraničia 04 - Modified: 2017-05-22 17:02:46 - Feat.: 0 - Title: Zlatý klinec sa blíži. Tieto práce zabojujú o ocenenie v kráľovskej kategórii Kampaň 05 - Modified: 2017-05-23 14:10:00 - Feat.: 0 - Title: Chcete si z Cannes odniesť Leva? Na Zlatom klinci sa dozviete, ako na to
01 - Modified: 2023-10-02 11:14:10 - Feat.: - Title: Zlaté klince sú pre nás uznaním brandže, že robíme niečo výnimočné 02 - Modified: 2023-07-04 13:30:00 - Feat.: - Title: Trúfneš si predbehnúť vlak? Unikátne podujatie na Orave ocenila aj porota Zlatého klinca 03 - Modified: 2022-09-29 08:55:00 - Feat.: - Title: Jaroslav Vígh: Je našou povinnosťou doručiť televíznym divákom čo najlepší produkt 04 - Modified: 2022-07-26 11:14:34 - Feat.: - Title: KRAS pozýva reklamné agentúry, aby sa zapojili do TAAS 05 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 01:44