Zlatý klinec 2017 sa bude niesť v duchu búrania stereotypov. Po prvýkrát nepôjde iba o večerný event, ale o celodennú konferenciu na troch pódiách. Vystúpi na nej 9 svetových spíkrov z oblasti komunikácie, dizajnu, eventov, marketingu, businessu i inovácii. Medzi nimi napríklad Dušan Švalek z Telekomu, Steve Latham z Cannes Lions či Imran Khan z Google, ktorý v Bratislave vystúpi po prvý raz.
Predsedom poroty sa tento rok stal Petr Vlasák, Creative Director z Comtech Group (CZ), ktorý bol členom poroty už v roku 2015. Je dlhoročným aktívnym členom ADC Czech republic a zároveň predsedom českého Copywriters Clubu. Spolu s ním do kmeňovej poroty zasadajú Róbert Slovák, prezident KRASu, Michal Pastier, doteraz jediný víťaz vo svetovom Young Lions, Martin Keder, držiteľ Bronzového leva z Cannes Lions, či Jonáš Karásek. V špecializovaných kategóriách dopĺňajú porotu špecialisti.
O titul najkreatívnejšej reklamy sa uchádza 223 prác od 32 agentúr. Najviac reklám prihlásili MADE BY VACULIK, Wiktor Leo Burnett a TRIAD Advertising. Okrem nich sú v zozname aj menej známe agentúry ako Puro Creative so spotmi pre Harmasan či Studio Goat s publikáciou Dotyky. Medzi publikáciami možno dokonca nájsť aj Brand book Good Idea Slovakia.
Práce, ktoré postúpili na shortlist, budú známe vo štvrtok 25. mája. Víťazov spoznáme počas galavečera, ktorý sa uskutoční rovnako ako konferencia v piatok 26. mája v Istropolise.
Na vrchole rebríčka sa s počtom prihlásených kampaní umiestnila kategória C-Film (49 prác), po nej kategória E-Interactive & Oline (36 prác) a F-Techniques (36 prác). Do kráľovskej kategórie kampaň prihlásili agentúry 19 prác. Pozrite si ukážky z kampaní, ktoré už zabodovali v súťaži Hodnotenie Stratégií a ašpirujú na shortlist Zlatého klinca, prípadne aj o ocenenie:
Hovoríme tvojím jazykom
Agentúra: Respect APP
Klient: Unlimit Recruitment
Príroda je na dosah
Agentúra: TRIAD Advertising
Klient: Rajo Slovensko
17. november
Agentúra: TRIAD Advertising
Klient: O2 Slovakia
Miss Hurbanovo, ale Light
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Zlatý Bažant - Projekt 73
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Fofola: Dáš si Meflón?
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola Československo
Statočné srdce
Agentúra: daren & curtis
Klient: Nadácia detského kardiocentra
Kampaň o ničom
Agentúra: MARK BBDO BRATISLAVA
Klient: Lesoochranárske zoskupenie VLK
Ale hejt neskryje
Agentúra: Mayer/McCann Erickson
Klient: Nadácia otvorenej spoločnosti
Ladíme s nepočujúcimi
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Klient: Slovak Telekom
Vianočná reklama podľa FunFónistov
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Klient: Orange Slovensko - FunFón
Pre úplnosť dopĺňame ostatné kampane, ktoré sa budú uchádzať o umiestnenie na shortliste Zlatého klince a prípadne aj o ocenenie:
Kampaň | Agentúra | Klient |
---|---|---|
Cuky & Luky FILM - Toto nie je kačica | Apple Pie | ItaFilm |
Štyria blázni | Effectivity | NAY |
Karta, ktorá má význam | MADE BY VACULIK | Tatra banka |
O2 Dobré dáta | Oliver Marketing s.r.o. | O2 Slovakia |
Spájame veci k lepšiemu | Wiktor Leo Burnett | Orange Slovensko, a.s. |
Výlety Naslepo | PS:Digital | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF) |
Deti spravia čokoľvek, aby zostali s blízkymi | Respect APP | Úsmev ako dar |
Sound of Can | Seesame | BevCan East |