V kategórii Design súťažila dvojica Michal Salva a Anton Dúbravec. Ani dnes nevynecháme krátky rozhovor o tom, ako sa v Cannes súťaží.
Slovenská dvojica, ako aj desiatky ďalších z celého sveta, mala vymyslieť udržateľnú identitu pre organizáciu UN Women, ktorá sa venuje zrovnoprávneniu žien a mužov v spoločnosti. Nemali ale vytvoriť logo, ale vizuálnu cestu, ktorou by zjednotili ich ďalšiu komunikáciu.
S: Ako ste zadanie vyriešili?
Rozhodli sme sa pracovať s jednoduchým matematickým symbolom „rovná sa“, ktorý sme využili vo viacerých variáciách s rôznymi messages. Chceli sme ukázať, že v podstate každý z nás má v sebe kúsok toho opačného, takže nie je dôvod riadiť sa stereotypmi, kvôli ktorým je niektoré pohlavie diskriminované.
S: Čo vám ako prvé napadlo?
Mišo síce tvrdil, že to má vymyslené už po briefe, ale nakoniec sme kreovali až v deň súťaž. Nápadov bolo niekoľko, vybrali sme ten, ktorý sme si najlepšie dokázali predstaviť v rôznych formátoch.
S: Ako celkovo hodnotíte prístupy zahraničných ľudí?
Musíme priznať, že všetky „konkurenčné“ práce sme videli až na obrazovke pri vyhlasovaní. Určite sa však na ne pozrieme, keď ich budeme mať k dispozícií a pokúsime sa ich zhodnotiť.
S: Rada pre tých, ktorí chcú ísť bojovať budúci rok?
Nič nepodceniť a urobiť všetko preto, aby si na konci dňa mohli povedať, že to urobili najlepšie ako vedeli. Obetovať jednu party na pláži a radšej si podrobne prejsť brief a nápady. A ako najcennejšiu radu by sme dali, aby sa lepšie obliekli. Pretože po celom dni sa môžu aj v horúcom Cannes cítiť premrznuto.