Ako Stratégie informovala Zuzana Svobodová, PR/Communications Director Mcdonald´s ČR/SR, hlavným dôvodom, prečo reťazec prichádza s reštauráciami novej generácie „je záruka, že si zákazník odnesie výrobok pripravený priamo pre neho a dostane tak práve vyrobený produkt vysokej kvality a čerstvosti“. V bežných, resp. pôvodných reštauráciách ponúkal McDonald´s predpripravené burgery v tzv. produkčnej kontrole pod zdrojom tepla. V nových reštauráciách budú pripravované pre každého zákazníka individuálne. „Veríme, že si naši zákazníci nové reštaurácie obľúbia, pretože umožňujú rozdielne spôsoby objednávania a sú dôležitým krokom k väčšej variabilite produktov a úprave objednávok na mieru každého zákazníka,“ dodáva Zuzana Svobodová.
A čo presne znamená reštaurácia novej generácie? Ide o koncept, ktorý využíva moderné technológie ako pre zákazníkov pri objednávaní, tak pre zamestnancov pri úprave produktov. Zákazník si môže vytvoriť objednávku sám na samoobslužnom kiosku a interaktívne si ju poskladať. Následne sa začne príprava produktov, čím chce reťazec zabezpečiť čerstvosť ponuky. Reštaurácie budú vybavené tabletmi a aj silnejšou WiFi. Ako dodáva Zuzana Svobodová: „V reštaurácii novej generácie sa čaká v inom pomere ako doteraz. Predtým zákazníci čakali väčšinu času v rade na objednanie, dnes čakajú na samotnú prípravu jedna. Môže to potom niekomu pripadať tak, že čaká dlhšie.“
V pôvodnej reštaurácii jedna osoba prijíma objednávku a zároveň ju následne celú kompletuje a vydáva, ďalší zamestnanec ju v kuchyni pripraví. V novej reštaruácii je tento proces rozdelený na viaceré kroky, každý zamestnanec sa sústredí len na svoju rolu.
McDonald´s tento rok prestavbu reštaurácií na Slovensku neplánuje, no v priebehu nasledujúcich rokov k ich transformácii do nového konceptu s najväčšou pravdepodobnosťou dôjde. V Česku, až na pár výnimiek, plánuje zaviesť koncept reštaurácie novej generácie do všetkých prevádzok. Prvá reštaurácia novej generácie bola otvorená v Brne.