Markíze sa po nevydarenom Silvestri, keď svojím programom nedokázala konkurovať programom JOJ a RTVS, vstup do nového roka mimoriadne vydaril. Na Nový rok odštartovala dva nové projekty, okrem legendárnych Susedov spustila aj nový denný seriál Oteckovia. Obidvom novinkám robila počas sviatkov výrazné promo a pilotné časti odvysielala bez reklamných brejkov.
Obnovení Susedia ani po jedenástich rokoch Markízu nesklamali a pritiahli k obrazovkám rekordný počet divákov. Pilotný diel si pozrelo takmer 1,1 mlióna divákov nad 12 rokov a Markíza dosiahla mimoriadne vysoký trhový podiel 45,1 percenta a sledovanosť 22,8 percenta v obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov, uviedla televízia v tlačovej správe. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo o vôbec najsledovanejší program na slovenskom televíznom trhu od hokejových majstrovstiev sveta v roku 2016. Markíza má pripravených 10 častí, ktoré nahradia v pondelkové večery Hornú Dolnú.
Sme nesmierne radi, že sa divákom návrat našich kultových Susedov páčil a dúfame, že s neutíchajúcou priazňou si budú vychutnávať aj ďalšie príbehy svojich obľúbených postavičiek. Rovnako sme nadšení aj zo skvelého štartu novinky Oteckovia, reprezentuje úplne novú generáciu denných seriálov, plnú zaujímavých postáv, vtipných príbehov a situácií, ktoré vytvárajú unikátnu rodinnú zábavu na každý deň," uviedol k výsledkom sledovanosti Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Obnoveným Susedom konkurovalo na JOJke Novoročné Inkognito s tajným hosťom Mirom Šatanom. Televízia dosiahla rating 9 percent pri podiele 18,3 percenta v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov.
V podvečernom vysielaní odštartovala Markíza svoju druhú novinku. Komediálny seriál Oteckovia, ktorý vznikol podľa argentínskej predlohy, si pozrelo takmer 640 tisíc divákov nad 12 rokov, v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov dosiahol vysokú sledovanosť 12,9 percenta a podiel 30,5 percenta. Seriál bude Markíza vysielať každý pracovný deň o 17:55.
Voči novému seriálu Oteckovia nasadila televízia JOJ od 17:10 televíznu premiéru animovanej rodinnej rozprávky V hlave. Pripísala si sledovanosť 6,9 percent a trhový podiel sa dostal na 17,2 percenta.
Aj v hlavnom spravodajstve patrili najvyššie priečky Markíze. Športové noviny si pripísali sledovanosť 14,7 percenta a podiel 30,8 percenta, Počasie 13,2 a 28,7 percenta. Televízne noviny dosiahli rating 12,6 percenta a podiel 28,3 percenta v skupine divákov 12-54, pozrelo si ich 698 tisíc divákov nad 12 rokov. Noviny TV JOJ si pripísali 11,4-percentnú sledovanosť a podiel 24,8 percenta.
Úspešný štart noviniek vyniesol skupinu Markíza (Markíza, Doma, Dajto) na pozíciu trhovej jednotky celodenne (podiel 33,2 percenta) aj v prime time (podiel 37,9 percenta; 19:00-23:00). V hlavnom vysielacom čase ide o najlepší výkon skupiny od októbra 2016.
Viac o sledovanosti televízií počas vianočných sviatkov si môžete prečítať v týchto článkoch: