Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto má za sebou ďalší úspešný mesiac. Obhájila si pozíciu celodenného trhového lídra a prvenstvo si posilnila aj v hlavnom vysielacom čase, a to v obidvoch cieľových skupinách divákov.
V obchodne dôležitej skupine divákov 12-54 rokov dosiahla skupina Markíza celodenný trhový podiel 29 percent. Konkurenčnú skupinu JOJ predstihla o 8 percentuálnych bodov a RTVS, ktorá dosiahla podiel 11,5 percenta, až o 17,5 bodu. Prvenstvo dosiahla skupina Markíza každý jeden marcový deň.
Rovnako samotná televízia Markíza bola s celodenným podielom 21,6 percenta v marci najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Televízia JOJ si pripísala 14,5 percenta a Jednotka 8,5 percenta.
V hlavnom vysielacom čase (19-23 h.) zaznamenala skupina Markíza priemerný podiel 30,7 percenta, čím skupinu JOJ prekonala o takmer 5 bodov. Skupina JOJ si v marci pripísala víťazstvo v 2 dňoch, 29 dní bola trhovou jednotkou skupina Markíza.
Samotná televízia Markíza si v hlavnom vysielacom čase pripísala 22,6 percenta, JOJ dosiahla 18,5 percenta a Jednotka 10,1 percenta.
Neprekonateľná dvojica
Svojho premožiteľa nenašli ani v marci Susedia a Oteckovia. Najsledovanejším programom na trhu bola epizóda Susedov z 12. marca, ktorá si pripísala rating 12,4 percenta a podiel 32,1 percenta. Priemerne sa Susedia držia na podiele okolo 31 percent, pozrie si ich v priemere 592-tisíc divákov nad 12 rokov.
Oteckovia kraľujú už od začiatku roka podvečernému vysielaniu, ich priemerný podiel sa pohybuje na úrovni 36,3 percenta. Svoj rekord dosiahli v pondelok 26. marca, keď sa ich podiel vyšplhal až na 42,7 percenta. Priemerne si každý diel pozrie 524-tisíc divákov nad 12 rokov.
Vysoké výkony Oteckov pomáhajú aj hlavnej spravodajskej relácii Televízne noviny, ktorá si v marci pripísala v cieľovej skupine 12-54 priemernú sledovanosť 10,1 percenta sa podiel 29,3 percenta. Priemerne je pri obrazovkách 584-tisíc divákov nad 12 rokov.
Marcové novinky
Hornej Dolnej návrat do nového štvrtkového vysielacieho dňa neuškodil. Hoci už siedma séria seriálu nedosahuje výkony predchádzajúcich, stále je to vyšší priemer. V marci si seriál pripísal priemerný rating 9,8 percenta a podiel 26,6 percenta, čo znamená, že pri obrazovkách bolo 426-tisíc divákov nad 12 rokov.
Ďalšou marcovou novinkou bol dramatický seriál Milenky, ktorý nasadila Markíza na piatok. Pripísal si priemernú sledovanosť 8,1 percenta a podiel 22,1 percenta. 418-tisíc divákov nad 12 rokov pri obrazovkách je slušný výkon.
Poslednou marcovou novinkou Markízy bol seriál Kuchyňa, ktorý spolu s premiérami Kredenca doplnil pondelkovú zábavu. Vo vysielaní nasleduje Kuchyňa po Susedoch, ktorí jej vytvoria nábehovú krivku. Priemerne nový seriál sledovalo 397-tisíc divákov nad 12 rokov a dosiahol 8,8 percentný rating a podiel 25,9 percenta v cieľovke 12-54.
Spevácka súťaž SuperStar, ktorej v nedeľné večery vo vysielaní konkuruje emotívna šou V siedmom nebi, si v marci pripísala priemerný rating 8,1 percenta a podiel 22,1 percenta. Zostrih z kastingov sledovalo v priemere 435-tisíc divákov nad 12 rokov.
V apríli pribudnú na obrazovkách ďalšie novinky. Markíza uvedie nový ročník O 10 rokov mladší, JOJ romantický seriál Hotel a Jednotka ďalšiu sériu Záhad tela a premiérové časti Čo ja viem, ktoré v piatok vystriedajú reprízy šou Milujem Slovensko.