StoryEditor

Prieskum Wavemaker: Kto v domácnostiach rozhoduje o tom, čo sledujeme v TV?

09.05.2018, 10:32
Autor:
redred
S príchodom MS v hokeji sa mení vlastníctvo privilégia rozhodovať o programe, ktorý sa bude sledovať.

Sledovanie televízie je jednou z typických aktivít slovenských domácností (až 70,3 percent Slovákov a Sloveniek sleduje televíziu denne – Zdroj: *PMT TNS, CS 15+, Q1 2018*). O tom, aký program v televízii pobeží, je však otázkou, ktorá môže v určitých chvíľach priniesť do partnerského vzťahu trošku napätia.

Agentúra Wavemaker Slovakia sa v online prieskume pozrela na to, kto je v domácnostiach pánom diaľkového ovládača.

Páry sa väčšinou dohodnú

  • Prieskum, do ktorého sa zapojilo 271 mužov a 326 žien ukázal, že v bežnom čase sa páry o tom, čo budú sledovať v televízii, vo väčšine prípadov dohodnú (62 percent prípadov).
  • Ak ale o programe rozhoduje len jeden z partnerov, toto privilégiu skôr prislúcha ženám (25% žien rozhoduje bežne o tom, aký program sa v domácnosti sleduje v TV vs. 22% mužov).

Hokejové MS a ďalšie športové eventy prinášajú zmenu

  • S príchodom športovej udalosti, ako sú aj aktuálne Majstrovstvá sveta v hokeji, sa partnerská rutina mení. Privilégium rozhodovania o sledovaní televízneho programu si v tomto období privlastňujú výsostne muži (48% mužov rozhoduje o programe v čase športových udalostí oproti 14% žien). O tom, že počas zápasov, pretekov alebo iných zápolení sa uzurpátorom diaľkového ovládača stávajú muži, svedčí aj priznanie žien, z ktorých až 30 percent uviedlo, že v čase športových eventov o programe v TV rozhodujú ich partneri.
  • Aj v období športového ošiaľu stále existuje partnerský konsenzus, keď sa páry dohodnú o spoločnom televíznom programe, no k dohode prichádza menej často ako počas bežného obdobia (polovica prípadov).

Wavemaker Slovakia

Čo robia ženy, keď muži sledujú športový prenos?

  • Ženy sú rovnako veľké fanúšičky športu, pretože takmer polovica opýtaných žien sleduje športový prenos so svojimi partnermi. Sú medzi nimi také ženy, ktoré poctivo sledujú partnerom vybraný športový prenos (21%) a tiež tie, ktoré sa popri tom venujú surfovaniu na internete (24%).
  • Ak ženy nesledujú športový prenos, venujú sa napríklad surfovaniu na internete (12%), domácim prácam (21%), sledujú iný televízny program na inom zariadení (10%). Len tri percentá všetkých žien v čase športového prenosu odchádza z domu, aby sa s niekým stretli či niečo vybavili.
  • Zatiaľ čo ich partner fandí pred obrazovkou, až 36 percent žien siahne po tablete alebo mobile, čo je zároveň zaujímavá príležitosť pre firmy ako ich osloviť svojou reklamou?

O prieskume: Online prieskum uskutočnila agentúra Wavemaker v období 30.4.2018 až 2.5.2018 na vzorke 597 respondentov a respondentiek žijúcich s partnerom/partnerkou.

01 - Modified: 2024-04-16 12:53:20 - Feat.: - Title: Trendy v digitále: Všetci spomínajú AI, ale trh ovplyvnili aj nižšie budgety 02 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja 03 - Modified: 2023-09-22 11:38:00 - Feat.: - Title: Ak chceme lepšiu budúcnosť, treba ísť voliť, hovorí v novej kampani Slovenská sporiteľňa 04 - Modified: 2023-09-19 09:28:35 - Feat.: - Title: Wavemaker: Televízia by mala rásť, ale dynamika sa zmierňuje 05 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr)
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 00:17