Podvečerné relácie televízií dokážu pritiahnuť k obrazovkám viac divákov ako hlavný večerný program. A netýka sa to len Oteckov, ale aj ďalších relácií ako Nové bývanie, Smotánka či Tajomstvo mojej kuchyne. V piatok, sobotu aj nedeľu mali viacej divákov ako večerné filmy. Vysokej sledovanosti sa tešia aj nedeľné politické diskusie.
V piatok podvečer tradične zabodovali Oteckovia, ktorí si pripísali prvenstvo spomedzi nespravodajských programov v oboch hlavných cieľových skupinách. Dosiahli sledovanosť 9,1 percenta a podiel na trhu 27,9 percenta v cieľovej skupine 12-54, pri obrazovkách bolo 449-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
V sobotu sa do podvečerného vysielania Markízy vrátili premiéry šoubiznisovej relácie Smotánka. Pozrelo si ju 404-tisíc divákov, len o 6 tisíc divákov menej ako hlavný večerný film. Zaznamenala sledovanosťou 7,5 percenta a podiel na trhu 23,4 percenta v cieľovej skupine 12-54. Televízia Joj uviedla v novom vysielacom čase o 18:00 hod. seriál Bodka, ktorý však dosiahol nízky trhový podiel necelých 9 percent v cieľovej skupine 12-54.
V nedeľu sa do podvečerného vysielania vrátil s premiérovými vydaniami magazín Nové bývanie televízie Joj. Pripísal si vysokú sledovanosť 9 percent a podiel na trhu 23,4 percenta v cieľovej skupine 12-54. So 495-tisíc divákmi pri obrazovkách predbehol dokonca všetky hlavné programy týždňa.
Na Jednotku RTVS sa vrátila kuchárska šou Tajomstvo mojej kuchyne s novými moderátormi. Premiérovú epizódu, v ktorej dlhoročná tvár relácie Kamila Magálová symbolicky odovzdala varešku Robovi Pappovi a Gabovi Kocákovi, prilákala k televíznym obrazovkám 293-tisíc divákov, čo je najvyšší počet od marca minulého roka. Hlavný večerný program - Slovenský panteón, si pozrelo o 100-tisíc divákov menej.
Nedeľné Na telo s rekordom
Vysokej sledovanosti sa počas uplynulej nedele tešili aj diskusné relácie O 5 minút 12 a Na telo. V oboch hlavných cieľových skupinách sa stalo najsledovanejšou politickou diskusiou na trhu Na telo televízie Markíza. Debata ministra hospodárstva Richarda Sulíka s podpredsedom parlamentu Jurajom Blanárom si pripísala sledovanosť 7,8 percenta, najvyššiu od mája 2020, a vysoký trhový podiel 24,9 percenta v cieľovej skupine 12-54. Pri obrazovkách bolo až 502-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je tiež najlepší výsledok od konca mája 2020.
Nedeľné vydanie diskusie O 5 minút 12 s ministrom financií Eduardom Hegerom a exministrom financií Ladislavom Kamenickým sledovalo počas nedeľného poludnia na Jednotke RTVS 417-tisíc divákov, v 12-54 si pripísalo podiel na trhu 16,2 percenta. V čase vysielanie boli obidve relácie tradične najsledovanejšími televíznymi programami.
S večernými filmami bodovala v sobotu Markíza, v nedeľu Joj-ka
V piatok večer si v cieľovej skupine 12-54 pripísal prvenstvo Harry Potter a Fénixov rád na Markíze so sledovanosťou 8,9 percenta a podielom na trhu 24,8 percenta. Dvojkou bolo Milujem Slovensko na Jednotke s podielom na trhu 13,3 percenta a trojkou film Valerian a mesto tisícich planét na TV Joj s podielom 11,2 percenta. V širšej cieľovej skupine 12+ si však prvenstvo pripísalo Milujem Slovensko s 388-tisíc divákmi, Harryho Pottera si pozrelo 326-tisíc divákov.
V sobotu si z večerných programov si prvenstvo pripísala česká komédia Špunti na vode, ktorý uviedla televízia Markíza. Zaznamenala sledovanosť 9,7 percenta a podiel na trhu 24 percent v cieľovej skupine 12-54. Švagor na odstrel mal na TV Joj trhový podiel 12,8 percenta a šou Záhady tela na Jednotke RTVS podiel na trhu 10,7 percenta.
V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvenstvo rovnako Špuntom na vode so 410-tisíc divákmi. Večernou dvojkou boli Záhady tela na Jednotke s 365-tisíc divákmi a tretiu priečku obsadila nasledovná Pumpa s 308-tisíc divákmi.
Nedeľné večerné obrazovky patrili filmu Nočná mora, ktorý uviedla televízia Joj. Pripísal si sledovanosť 9,1 percenta a podiel 23,2 percenta v cieľovej skupine 12-54. Jednotka samovrahov si na Markíza pripísala podiel na trhu 19,5 percenta a Slovenský panteón na Jednotke necelých 6 percent. Nočnú moru na Joj si pozrelo 479-tisíc divákov, Jednotku samovrahov 273-tisíc divákov a Slovenský panteón 189-tisíc divákov.
Celkovo najsledovanejším programom dňa boli v piatok, sobotu aj nedeľu v obidvoch hlavných cieľových skupinách Televízne noviny. Hlavná spravodajská relácia Markízy si v piatok pripísala podiel na trhu 28,5 percenta, v sobotu 29,4 a v nedeľu 27,4 percenta. V širšej cieľovej skupine skupine 12+ to znamenalo 614-, 623- a 648-tisíc divákov pri obrazovkách. Noviny TV Joj mali v sobotu o 10-tisíc divákov menej a nedeľu len o tisíc divákov menej.