Televízia Markíza vstupuje do jarnej sezóny s kompletne novou programovou štruktúrou. Cez týždeň prinesie v premiére štyri seriály či svadobnú šou, nedele budú patriť šou Tvoja tvár znie povedome.
V pondelok 1. marca odštartovala nová séria seriálu Pán profesor, ktorý bol na jeseň minulého roka najúspešnejším nespravodajským programom v skupine mladších divákov (12-54 ročných). Po Pánovi profesorovi dostali priestor nové časti sitkomu Susedia, ktorí tak prvýkrát nie sú hlavným večerným programom.
Rodinný seriál Pán profesor sa v pondelok vrátil na obrazovky Markízy vo svojej druhej sérii. Úvodná epizóda prekonala v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov všetky doterajšie rekordy a stala sa celkovo najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Premiérová časť s názvom Brácho dosiahla v rámci doterajšej histórie seriálu rekordný rating 12,7 percenta a rovnako aj najvyšší trhový podiel 32,4 percenta. Konkurenčné Inkognito zaznamenalo na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 13,5 percenta a film Rodina na prenájom na Jednotke RTVS podiel na trhu 9,5 percenta.
V prvej sérii si Pán profesor pripísal najvyššiu sledovanosť pri finálovej časti na jeseň minulého roka, kedy dosiahol rating 12,4 percenta a podiel na trhu 31,4 percenta. Priemerná sledovanosť prvej série bola 8,9 percenta a podiel na trhu tesne pod 25 percentami.
Pán profesor pritiahol pri svojom včerajšom návrate k obrazovkám celkovo 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na porovnanie, v prvej sérii mali viac ako pol milióna divákov len posledné dve epizódy. Priemerne si desať epizód prvej série pozrelo 392-tisíc divákov.
Spoločne s Pánom profesorom sa na obrazovky Markízy vrátili aj Susedia, ktorých však Pán profesor nepotiahol k nadštandardným výkonom. Premiérová epizóda s názvom Olé-namasté v cieľovej skupine 12-54 dosiahla sledovanosť 7,5 percenta a trhový podiel 23,5 percenta, pozrelo si ich 323 tisíc divákov.
Spomedzi nespravodajských programov ich však prekonali podvečerní Oteckovia so sledovanosťou 7,8 percenta a trhovým podielom 25,9 percenta v 12-54, ktorých si pozrelo 392-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Konkurenčné Bez servítky na TV Joj dosiahlo trhový podiel 15 percent v 12-54.
V širšej cieľovej skupine 12+ sa stali najsledovanejším programom dňa Televízne noviny Markízy, ktoré si nenechalo ujsť 626-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 im patrila druhá priečka s ratingom 11,4 percenta a trhovým podielom 30,6 percenta. Ratingovú desiatku prekročilo ešte aj Počasie. Zaznamenalo sledovanosť 10,8 percenta a podiel na trhu 29,2 percenta v cieľovej skupine 12-54, pozrelo si ho 612-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.