Prima od mája spustí komunikačnú kampaň, ktorá má divákom vysvetliť, že príjmy z reklám sú pre ňu ako komerčnú televíziu úplne zásadné. Nasadená bude v televíznom vysielaní, rádiách, novinách, programových týždenníkoch a na internete.
Kampaň nadväzuje na plošné zavedenie obmedzení pretáčania reklamy, ktoré bude od 1. júna platiť na všetkých staniciach Primy v rámci odloženého sledovania relácií u divákov, ktorí sledujú televíziu cez IPTV.
Kampaň #Nepretáčaj (#Nepřetáčej) predstavuje tri obľúbené relácie skupiny Prima tak, ako by vyzerali v lacných kulisách a prevedení. Za jej konceptom stojí agentúra Jinej Gang. Realizácie sa ujala produkčná spoločnosť Ad kolektiv.
Posolstvo troch videospotov je rovnaké: „Takto by vyzerala vaša obľúbená relácia bez peňazí zadávateľov. A to asi nikto z nás nechce. Vás to nič nestojí, maximálne trošku času s ich reklamou,“ apelujú herečka Eva Burešová, moderátor Honza Dědek alebo moderátor Libor Bouček v spotoch o seriáli Zoo, talk show 7 pádů Honzy Dědka a súťaži Máme rádi Česko.
Reklamy pretáčajú dve tretiny ľudí
Televízna skupina Prima podľa svojho prepočtu prichádza kvôli pretáčaniu reklám až o 300 miliónov korún ročne (viac ako 12 miliónov eur). Reklamy pri spätnom zhliadnutí relácií pretáčajú dve tretiny ľudí. Prima od júna pretáčanie reklamných spotov obmedzí.
Kvôli podmienkam obmedzenia pretáčania bola Prima na začiatku roka v spore s operátorom O2, ktorý sa obával zhoršenia používateľského komfortu alebo výrazne vyšších nákladov pre divákov.
V posledných rokoch sa podľa riaditeľa pre stratégiu Primy Lukáša Kubáta počet domácností, ktoré využívajú IPTV (televízne vysielanie cez internet), takmer strojnásobil. Používatelia si podľa neho obľúbili spätné prehrávanie programov a spolu s tým sa aj naučili pretáčať reklamy. Reklama je pritom pre komerčnú televíziu hlavným zdrojom príjmov.
Nové pravidlá od 1. júna
„Situácia, keď sa nám znižuje objem odsledovanej reklamy a zároveň rastú náklady na výrobu našich relácií v dôsledku zdražovania na trhu, bola pre nás už neúnosná, preto od 1. júna obmedzujeme pretáčanie reklamy, aby sme mohli aj naďalej vyrábať relácie pre divákov v kvalite, na ktorú sú zvyknutí,“ dodal Kubát.
Podmienky nastavenia obmedzenia možnosti pretáčania reklamy riešila Prima s jednotlivými operátormi dlhšie ako rok. Aké poskytnú ponuky pre svojich používateľov, je podľa Kubáta v réžii IPTV operátorov, a záleží len na ich obchodnej politike. Okrem varianty s plnou reklamou im skupina ponúkla možnosť skrátenia reklamného bloku, či možnosť zakúpenia práva sledovať relácie úplne bez reklám, a vylepšiť tak divácky zážitok.
Pri hľadaní riešenia sa Prima inšpirovala napríklad v nemeckej RTL, kde platí zákaz preskakovania reklám už niekoľko rokov. Ďalšie inšpirácie hľadala v Holandsku a Belgicku.
Skupina Prima prevádzkuje celoplošné televízne vysielanie televízií Prima, CNN Prima News, Prima Cool, Prima Zoom, Prima Max, Prima Love, Prima Krimi, Prima Star a Prima Show. Okrem toho patria skupine aj weby, napríklad iPrima.cz.