BARB, britská rada pre meranie sledovanosti televízie, dnes oznámila, že spoločnosť Kantar, svetová spoločnosť v oblasti dát, výskumu a poradenstva, získala kontrakty na ďalšie poskytovanie merania sledovanosti miliardovému televíznemu priemyslu vo Veľkej Británii.
Uzavretie nových zmlúv je výsledkom súťaže v tendri. Spoločnosť Kantar posilnila svoj záväzok voči asociácii BARB poskytovať služby zlatého štandardu, t.j. komplexné meranie toho, čo ľudia sledujú, a to na širokej škále platforiem.
„Dnešné oznámenie podčiarkuje dlhodobý záväzok britského televízneho a reklamného priemyslu k nezávislému, objektívnemu a transparentnému meraniu audiencie," uviedol Justin Sampson, výkonný riaditeľ BARB.
„Spolupráca s BARB je jedným z najprestížnejších kontraktov na meranie sledovanosti na svete. Tím Kantaru sa teší na nadviazanie na naše dlhodobé partnerstvo so spoločnosťou BARB a taktiež sme si istí, že budeme naďalej napĺňať potreby britského televízneho priemyslu,“ uviedol Adam Crozier, predseda predstavenstva spoločnosti Kantar.
Reprezentatívny panel so 7 000 domácnosťami predstavuje nárast o 40 percent oproti jeho súčasnej veľkosti a bude vôbec najväčším nárastom reportovanej vzorky od vzniku BARB. Najnovšia technológia merania sledovanosti – Kantar People Meter 7, sa nainštaluje do panelových domácností spolu s existujúcim zariadením Kantar Focal Meter a bude poskytovať meranie sledovanosti na „štyroch obrazovkách“ – televízoroch, tabletoch, počítačoch a smartfónoch.
Integrované riešenie spoločnosti Kantar ponúka potenciál pre sekundové meranie, meranie dynamickej reklamy a rozšírené možnosti reportovania oneskorenej sledovanosti. Dokáže tiež zapracovať akékoľvek nové platformy alebo zariadenia, na ktorých možno sledovať obsah. Zároveň zahŕňa možnosť reportovať ratingy a sledovanosť na agregovanej úrovni pre streamovacie služby ako sú Netflix, Amazon Prime Video a Disney +.
Spoločnosť Kantar uzavrela v roku 2021 viacero kontraktov – od rozšírenia crossmediálneho merania v Brazílii a Kanade, nasadenia Kantar People Meter 7 na niekoľkých európskych trhoch vrátane Slovenska, až po riešenie merania konzumácie všetkých médií, prebiehajúce v Holandsku. Viac sme o ňom písali v tomto článku: