Silvia Majeská, Roland Kubina a Tibor Búza
StoryEditor

Programoví riaditelia Markízy, Joj a RTVS hodnotia, ako vyšiel vstup do sezóny

10.09.2014, 15:04
Silvia Majeská, Roland Kubina a Tibor Búza exkluzívne pre Stratégie hovoria, ako sa ich televíziám vydaril či nevydaril začiatok sezóny 2013/2014.

Sezóny 2013/2014 odštartovala, väčšina ťažiskových programov slovenských televízií je už nasadená a pozná prvé čísla sledovanosti. Opýtali sme sa programových riaditeľov skupiny Markíza, Joj a RTVS, ako hodnotia vstup ich televízií do sezóny.

 

Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza: "So štartom televíznej sezóny sme nadmieru spokojní. Z prvých priamych súbojov s jesennými novinkami konkurencie vyšla televízia Markíza vo všetkých prípadoch víťazne. Pôvodné seriály Búrlivé víno a Chlapi neplačú, reality šou Farma či Televízne noviny - všetky naše programové piliere sú vo svojich vysielacích časoch jednoznačnými jednotkami na trhu. Veľkú radosť nám robí piata Farma, ktorá v porovnaní s vlaňajšou sériou odštartovala ešte úspešnejšie.

Diváci ocenili aj našu akvizičnú ponuku, premiérová česká komédia Kameňák 4 sa v sobotu stala najsledovanejším filmom na slovenskom trhu od začiatku roku 2014.

K úspechu skupiny Markíza však prispievajú aj naše ďalšie stanice. V televízii Dajto sa dlhodobo vynikajúco darí "večernému kinu", v rámci ktorého každý pracovný deň ponúkame dvojicu atraktívnych filmových titulov. Na Doma si zas diváci zamilovali najmä romantický seriál z tureckej produkcie Feriha.

V tejto televíznej sezóne na divákov čakajú aj úplné novinky ako hviezde obsadený pôvodný seriál Doktori, či hudobno-zábavná Chart Show s moderátorkou Adelou Banášovou a špičkovými hosťami zo sveta slovenského a českého šoubiznisu. Samozrejmosťou sú atraktívne akvizície, na Markíze už onedlho prinesieme výborný seriál Revolúcia (Revolution) a nemenej skvelé filmy ako Non Stop, Crazy Joe, Fast Five, Pompeje, Robin Hood, Amazing Spider-Man, Návrat Temného rytiera, či Red 2."

Ako odštartovali vybrané programy Markízy: Búrlivé víno - Farma 5 - Farma 5 Duel - Chlapi neplačú

 

Roland Kubina, šéf spravodajstva a programu Joj Group: "Naša hlavná novinka jesennej sezóny V siedmom nebi sa uviedla nadpriemerne, s jej výkonom sme spokojní, hneď sa zaradila medzi najsledovanejšie relácie na trhu. JOJ tak opäť potvrdila, že v jeden z najdôležitejších večerov týždňa - v nedeľu, dokáže ponúknuť divácky atraktívny program. Oproti predchádzajúcej jeseni sa nám darí stabilizovať spravodajský blok vrátane Športu a Najlepšieho počasia. Panelák zostáva stabilným prvkom, kde ešte vidíme potenciál na istý rast v priebehu sezóny. Podobne je na tom Súdna sieň, ktorá si drží verných divákov. Potešili nás aj Nákupné maniačky, ktoré ešte stále majú veľký potenciál. Dlhodobo sa darí PLUSke, novú sezónu odštartovala ako najsilnejšia z tzv. malých staníc, pričom toto líderstvo si drží dlhodobo. WAU je silnejšia ako pred rokom, pozitívny trend by mal pokračovať. Táto jeseň pre nás znamená aj tvorbu kvalitných formátov, akým je napríklad seriál Dr. Ema či spolupráca s Janom Krausom na late night show. Potvrdzujeme tým ambíciu odštartovať novú etapu produkcie kvalitných seriálov a v zahraničí reprezentatívnych formátov. Sme si vedomí, že tituly tohto typu sa v súčasnom nastavení slovenského publika nepresadzujú ľahko, preto je pre nás výzvou rozširovať žánrovú pestrosť nášho programu, ktorý chceme divákom ponúkať."

Ako odštartovali vybrané programy Joj: Panelák - V siedmom nebi - Dr. Ema

 

Tibor Búza: riaditeľ sekcie televíznych programových služieb RTVS: "Milujem Slovensko malo spomedzi všetkých sérií najlepší štart. 1. časť tretej série dosiahla v cieľovke 12+ podiel na trhu 18% a 17,9% v cieľovke 12-54.

Potešila nás aj premiéra Talkshow Petra Marcina – Neskoro večer, ktorá v sobotu  v cieľovke 12+ dosiahla podiel na trhu 12,6% (212-tisíc divákov), čo v tomto slote znamená viac ako dvojnásobný výkon Jednotky oproti jarnej sezóne.

Piatkový štart rodinného seriálu Superhrdinovia v cieľovke 12+ zaznamenal trhový podiel 5,8%. Napriek zdanlivo nízkemu číslu sme s týmto výsledkom spokojní. Prvý diel videlo viac ako 100-tisíc divákov. Pripomínam, že Superhrdinovia nie sú určení pre univerzálneho diváka, ale hlavne pre toho detského. V prognózach sledovanosti sme boli veľmi opatrní, no chcem opäť zdôrazniť, že sa nám po 20 rokoch podarilo priniesť pôvodný hraný seriál určený pre deti."

Ako odštartovali vybrané programy Jednotky: Milujem Slovensko - Pošta pre teba - Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou - Neskoro večer: Talkshow Petra MarcinaSuperhrdinovia

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 13:52