Ľubomír Šimášek.
StoryEditor

Šesť medailí, šestnásťtisíc výstupov: Analýza ukazuje, ako slovenské a české médiá pokrývali olympiádu

22.08.2024, 08:53
Autor:
redred

Z pohľadu výsledkov boli letné olympijské hry v Paríži pre slovenských a českých fanúšikov skôr sklamaním. Napriek tomu sa v médiách objavilo o vyše tisíc správ viac ako počas predchádzajúcich hier v Tokiu.

Ukazujú to výsledky analýzy spoločnosti Mediaboard, ktorá sa pri olympijskych správach zamerala aj na frekvenciu publikovania či odhadovanú cenu mediálneho priestoru.

Francúzskym usporiadateľom sa podarilo získať výrazné mediálne pokrytie ešte pred začiatkom prvého športového podujatia. Záujem českých médií vrcholil už počas kontroverzného otváracieho ceremoniálu, keď počet publikovaných správ prekročil tisícku. Následne sa frekvencia ustálila na úrovni približne 500 až 600 výstupov denne.

„Výraznejšie nárasty sme zaznamenali na začiatku augusta a ku koncu hier, keď českí športovci získali medaily v tenise, šerme, kanoistike a hode oštepom,“ tvrdí Ľubomír Šimášek, CEO slovenskej pobočky Mediaboardu.

Slovenský mediálny priestor pokryl otvorenie hier necelými 500 výstupmi. Túto hranicu však ešte prekročil na prelome júla a augusta, keď Slováci sledovali tenisovú cestu Karolíny Schmiedlovej a zisk jedinej slovenskej medaily vo vodnom slalome.

„Záujem médií potom postupne klesal s výnimkou štvrtého augusta, keď sa hralo finále mužskej tenisovej dvojhry. V druhom olympijskom týždni sa už frekvencia publikovania stabilizovala na približne polovičnej hodnote oproti prvému týždňu,“ dopĺňa Šimášek.

V hodnote trhu sa otvárajú nožnice

V oblasti počtu výstupov aj mediálneho vplyvu v oboch krajinách tradične dominovali online kanály, ktoré publikovali viac ako 70 percent všetkých správ. Pre inzerentov najzaujímavejším médiom ostáva televízia.

Podľa analýzy Mediaboardu dosiahla kombinovaná hodnota slovenského a českého online priestoru počas olympiády takmer 12 miliónov eur. Hodnota rozhlasového priestoru bola odhadnutá na viac ako 63 miliónov eur, zatiaľ čo hodnota televízneho priestoru prekročila 126 miliónov eur.

Riaditeľ slovenského Mediaboardu  však upozorňuje na dramatické rozdiely medzi oboma krajinami: „Mediálna hodnota českého online priestoru prevyšovala hodnotu slovenského iba trojnásobne, no v rozhlase bol tento rozdiel takmer päťdesiatnásobný,“ vysvetľuje Šimášek a dopĺňa, že hodnotu slovenského televízneho priestoru odhadli na necelých 5 miliónov eur, no hodnota českého prevýšila 126 miliónov.

 

01 - Modified: 2024-10-10 09:49:43 - Feat.: - Title: ESG témy, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť. Ako ich dostať do médií a komunikovať efektívne? 02 - Modified: 2024-09-09 12:12:35 - Feat.: - Title: Mediaboard expanduje do zahraničia, otvára nové pobočky v Poľsku a Chorvátsku 03 - Modified: 2024-02-27 14:37:21 - Feat.: - Title: Od lokálneho lídra k svetovému hráčovi. Mediaboard rozširuje portfólio a mediálne dáta interpretuje z viac ako stovky krajín 04 - Modified: 2023-12-26 23:00:00 - Feat.: - Title: Odborník na monitoring médií: Máme problém, dezinfoscéna má obrovský výtlak 05 - Modified: 2023-10-23 07:32:08 - Feat.: - Title: PR sa posúva smerom k media intelligence, aj preto sa Monitora mení na Mediaboard
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:56