Ako vznikol úplne prvý nápad na Refresher?
Už je to 15 rokov dozadu. Počiatočnou víziou bolo stať sa pre mladých a moderne zmýšľajúcich ľudí primárnym zdrojom informácií, ktorý im ukáže, kam smeruje spoločnosť a svet, ale hlavne prístup k móde, hudbe, technológiám, filmom. Veľmi rýchlo sme sa zmenili na platformu, ktorá dáva priestor dobrým projektom, zaujímavým ľuďom a aby sme vytvárali spoločnosť, ktorá je otvorená novým nápadom a zmenám. Okrem prinášania trendov sme od začiatku cítili aj istú zodpovednosť. Chceli sme vytvoriť priestor pre kritické myslenie pre generáciu, ktorá dospievala v komplexnom digitálnom svete. Našou ambíciou nebolo len informovať, ale poskytovať kontext a rôznorodé pohľady, aby si mladí ľudia mohli tvoriť vlastné, informované názory. Vnímali sme, že tradičné médiá túto úlohu pre mladých často zanedbávali.
Ako sa vám podarilo vybudovať silnú a lojálnu komunitu čitateľov?
Určite to bolo aj načasovaním. V čase vzniku na Slovensku, v Česku ani v Maďarsku nič také nebolo. Boli sme priekopníkmi, čo so sebou prinieslo aj výzvy. Vstúpili sme vždy na trh v čase, keď ešte nebol celkom pripravený na náš biznis model, a preto nám trvalo dlhšie, kým sme nabrali komerčný spád. Úspech sme dosiahli konzistentnosťou a neustálym napĺňaním našej vízie. Kľúčové bolo edukovať trh o hodnote toho, čo prinášame. A zaujímavé je, že nás to stále baví. Dokazujeme to tvorbou dobrého obsahu, získali sme vzťah s našou cieľovou skupinou a fungujeme relatívne efektívne.
Aké najväčšie prekážky ste museli v začiatkoch prekonávať?
Bolo ich mnoho, ale to už je taká prehistorická časť Refesheru, nerád sa k tomuto obdobiu vraciam. Prešli sme fázou učenia sa, keď sme optimalizovali naše procesy a stratégiu. Každá výzva nás v konečnom dôsledku posilnila. Spätne si myslím, že najväčšou prekážkou neboli peniaze či organizačné štruktúry, ale boj o legitimitu. Boli sme mladý tím, ktorý písal o teniskách, hudbe a filmoch v mediálnom svete, kde dominovala politika a ekonomika. Museli sme presvedčiť nielen čitateľov, ale hlavne celý trh – inzerentov, partnerov, agentúry – že kultúra mladých nie je „nevážna“ téma. Museli sme dokázať, že naša cieľová skupi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

