StoryEditor

Šéf Refresheru: Klientom neponúkame len inzertný priestor, ale kultúrnu relevanciu

11.08.2025, 09:00
  • Gábor Boros, CEO, zakladateľ a spolumajiteľ mediálnej značky Refresher v rozhovore pre Stratégie hovorí ako sa im podarilo vybudovať značku s vplyvom v troch krajinách.
  • Refresher vznikol pred 15 rokmi ako médium pre mladých. V tom čase na Slovensku, v Česku ani Maďarsku nič podobné neexistovalo.
  • Najväčšou výzvou neboli peniaze, ale boj o legitimitu – museli presviedčať trh, že kultúra mladých nie je „nevážna“ téma.
  • Refresher mesačne navštívi 1,1 až 1,3 milióna čitateľov len na Slovensku.
  • Na monetizáciu obsahu sa zameriavajú najmä cez natívnu reklamu, predplatné a špeciálne spolupráce.
  • AI v redakcii aktívne využívajú na korektúry, preklady, tagovanie obsahu aj brainstormingy.
  • Víziou je transformovať sa z média na komplexný ekosystém pre „fresh“ generáciu – s obsahom, eventmi, vzdelávaním aj produktmi.

Ako vznikol úplne prvý nápad na Refresher?

Už je to 15 rokov dozadu. Počiatočnou víziou bolo stať sa pre mladých a moderne zmýšľajúcich ľudí primárnym zdrojom informácií, ktorý im ukáže, kam smeruje spoločnosť a svet, ale hlavne prístup k móde, hudbe, technológiám, filmom. Veľmi rýchlo sme sa zmenili na platformu, ktorá dáva priestor dobrým projektom, zaujímavým ľuďom a aby sme vytvárali spoločnosť, ktorá je otvorená novým nápadom a zmenám. Okrem prinášania trendov sme od začiatku cítili aj istú zodpovednosť. Chceli sme vytvoriť priestor pre kritické myslenie pre generáciu, ktorá dospievala v komplexnom digitálnom svete. Našou ambíciou nebolo len informovať, ale poskytovať kontext a rôznorodé pohľady, aby si mladí ľudia mohli tvoriť vlastné, informované názory. Vnímali sme, že tradičné médiá túto úlohu pre mladých často zanedbávali.

Ako sa vám podarilo vybudovať silnú a lojálnu komunitu čitateľov?

Určite to bolo aj načasovaním. V čase vzniku na Slovensku, v Česku ani v Maďarsku nič také nebolo. Boli sme priekopníkmi, čo so sebou prinieslo aj výzvy. Vstúpili sme vždy na trh v čase, keď ešte nebol celkom pripravený na náš biznis model, a preto nám trvalo dlhšie, kým sme nabrali komerčný spád. Úspech sme dosiahli konzistentnosťou a neustálym napĺňaním našej vízie. Kľúčové bolo edukovať trh o hodnote toho, čo prinášame. A zaujímavé je, že nás to stále baví. Dokazujeme to tvorbou dobrého obsahu, získali sme vzťah s našou cieľovou skupinou a fungujeme relatívne efektívne.

Aké najväčšie prekážky ste museli v začiatkoch prekonávať?

Bolo ich mnoho, ale to už je taká prehistorická časť Refesheru, nerád sa k tomuto obdobiu vraciam. Prešli sme fázou učenia sa, keď sme optimalizovali naše procesy a stratégiu. Každá výzva nás v konečnom dôsledku posilnila. Spätne si myslím, že najväčšou prekážkou neboli peniaze či organizačné štruktúry, ale boj o legitimitu. Boli sme mladý tím, ktorý písal o teniskách, hudbe a filmoch v mediálnom svete, kde dominovala politika a ekonomika. Museli sme presvedčiť nielen čitateľov, ale hlavne celý trh – inzerentov, partnerov, agentúry – že kultúra mladých nie je „nevážna“ téma. Museli sme dokázať, že naša cieľová skupi...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-28 07:06:01 - Feat.: 0 - Title: Všetci na trhu už poznáme strop za cenu športových licencií, hovorí obchodný riaditeľ JOJ Group 02 - Modified: 2025-01-13 10:30:39 - Feat.: 0 - Title: Jan Švejkar: V nápadoch majú Slováci slušný náskok 03 - Modified: 2024-10-08 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Šéf JOJ 24: Neustále sa zamýšľame nad tým, prečo by nás mal divák sledovať 04 - Modified: 2025-02-05 12:20:27 - Feat.: 0 - Title: Odborníčka na streaming: Biznis model gigantov je dlhodobo neudržateľný
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2025 16:03