StoryEditor

Obchodný riaditeľ Markízy: Musíme sa viac zamerať na menších klientov a presvedčiť ich o efektivite

23.09.2025, 10:17
  • Riaditeľ Centra reklamy skupiny Markízy Juraj Máťuš prezrádza, aké majú plány pri predaji inventory.
  • Prvá polovica televíznej sezóny 2025 prebehla bez anomálií a Markíza si udržala stabilný rast, aj vedúce postavenie na trhu.
  • Televízia plánuje v budúcnosti priniesť reklamné formáty aj na Voyo.
  • Rastie záujem o špeciálne projekty – brand integration a total video stratégie, ktoré spájajú lineárne a online vysielanie.
  • Jesenná sezóna prinesie nové seriály aj overené formáty. Očakávajú vysokú vypredanosť s možnosťou prijať aj dodatočný dopyt.
  • Viac podobných článkov nájdete v ročenke Televízna jeseň 2025, ktorá je vložená v septembrových Stratégiách. V PDF si ju môžete stihnuť tu.

Mala prvá polovica televíznej sezóny 2025 zásadné anomálie oproti rovnakému obdobiu v predchádzajúcich rokoch?

Nie. Pomer medzi preinvestovaným objemom a ročným objemovým záväzkom zostal prakticky rovnaký. To je pozitívne, najmä keď vezmeme do úvahy, že prvý polrok bol rastový, ak odhliadneme od vplyvu investícií do minuloročných majstrovstiev Európy vo futbale UEFA EURO 2024.

Z pohľadu sledovanosti bola Markíza trhovým lídrom. Podarilo sa vám tieto programové úspechy pretaviť aj do biznisových výsledkov?

Od februára evidujeme rast produkcie GRPs, najmä vďaka nadpriemernému úspechu denného seriálu Sľub, ktorý prispieva aj k výraznému trhovému podielu Televíznych novín. Prime time formáty fungujú podľa očakávaní a pomáhajú nám aj stabilné čísla menších televízií. Celkovo to v prvom polroku prinieslo medziročný rast GRPs o 1 %. Vďaka tomu si udržiavame vypredanosť okolo 87 %, čo je náš dlhodobý cieľ. Reklamné kampane zadávateľov tak vieme doručiť nielen v požadovanej kvalite, ale aj kvantite a zároveň dokážeme prijať dodatočný dopyt, čo robí proces bookingu a delivery komfortným pre obe strany.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-09-18 06:00:00 - Feat.: 0 - Title: Obsah Joj musí fungovať v lineárnom vysielaní a zároveň aj na streamovacích platformách 02 - Modified: 2025-09-12 07:34:30 - Feat.: 0 - Title: Programová riaditeľka Markízy: Chceme byť pre divákov zárukou najvyššej kvality 03 - Modified: 2025-08-29 08:00:00 - Feat.: 0 - Title: Nový šéf TA3: Už nie sme spravodajská televízia, náš divák chce vidieť iba politiku
01 - Modified: 2025-12-01 15:35:10 - Feat.: - Title: Voyo pridáva nový obsahový segment - hudobné koncerty. Štartuje Separ a Dara 02 - Modified: 2025-11-28 09:32:05 - Feat.: - Title: Na Voyo prichádza filmový fenomén Duchoň: Výnimočný portrét hudobnej legendy 03 - Modified: 2025-11-18 14:49:09 - Feat.: - Title: Toto sú ďalšie ružičky pre dvojičky. Český Bachelor štartuje na Voyo už dnes večer 04 - Modified: 2025-11-12 16:55:37 - Feat.: - Title: Odtajnili prvých 12 dievčat, ktoré zabojujú o srdcia dvojičiek v českom Bachelorovi 05 - Modified: 2025-11-04 09:47:07 - Feat.: - Title: Love Island 5 pozná víťazov. Patricie a Honzi len o vlások predbehli Kiku a Dušana
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 00:28