Špecializovaná príloha Top v marketingovej komunikácii sa zameriava na top momenty minulého roka, ktoré výrazne ovplyvnia vývoj aj v tomto roku. V redakcii sme vybrali päť najdôležitejších zmien v komunikácii, o ktorých si myslíme, že ovplyvnia vývoj nielen v tomto roku, ale aj v budúcnosti.
- E-commerce. Mnohé značky pochopili, aké dôležité je byť prítomný v online prostredí. V širšom zmysle slova je potrebné vnímať prechod do onlinu ako digitalizáciu služieb. A tento fakt bude dôležitý aj najbližšie roky.
- Interná komunikácia. Ak sa firma má prispôsobiť novým podmienkam, správna komunikácia so zamestnancami je mimoriadne dôležitá. A s tým súvisí aj tlak na leaderdship.
- Brandová komunikácia. Čím viac sa bude značke dariť nachádzať vlastnú cestu vrátane celospoločenských dôležitých aktivít, tým bude pre zákazníkov zaujímavá. Najlepšie práce, ktoré uspeli na minuloročných súťažiach kreativity a efektivity reklám, nie sú iba prehliadkou agentúr, ale aj odrazom vývoja komunikácie ako takej.
- Sila a dôležitosť médií. Okrem televízie, sociálnych sietí a onlinu si v uplynulom roku našli svojich priaznivcov aj tradičné médiá ako rádiá či printy. Pri diverzifikácii konzumácie obsahu si nájdenie tej najefektívnejšej komunikácie vyžaduje naozaj ten správny kumšt. Alebo inak povedané, aj mediálna stratégia naberá na väčšej sofistikovanosti.
- Home office. Naučili sme sa, že efektívne sa dá pracovať aj z domácich podmienok. Rovnako vieme z domu sledovať akýkoľvek premyslený a atraktívny event v online. Keďže je však naša branža o komunikácií a stretávaní sa, veríme, že toto sa v budúcnosti vráti do „čias pred covidom“.
Pozrite si aj ročenku TOP V MARKETINGOVEJ KOMUNIKÁCII 2020: