Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
30.10.2020, 10:25

Chatbot pomáha odhaľovať nezmysly na internete. Do diskusií sa zapája na Facebooku či Zoome

Virtuálny AR Checkbot hľadal odpoveď na otázku, prečo veríme anonymom na internete.

Chatbot pomáha odhaľovať nezmysly na internete. Do diskusií sa zapája na Facebooku či Zoome
Zdroj: Seesame PS Digital / Checkbot

Checkbot je prvý chatbot, ktorý pomáha odhaľovať nezmysly na internete. Nedávno sa stal aj prvou virtuálnou bytosťou, ktorá naživo moderovala online diskusiu o tom, prečo ľudia veria anonymom a neovereným správam.

Doteraz Checkbot pracoval iba na Facebooku, kde ľuďom pomáhal rozlišovať informácie na dôveryhodné a také, ktoré by bolo lepšie si ešte raz overiť. Teraz však vďaka technológii rozšírenej reality (AR) nabral nový rozmer. Vie sa v reálnom čase zapájať do diskusií aj mimo Zuckerbergovho ihriska. Napríklad v populárnom Zoome.

Koncept Checkbota vznikol v agentúre Seesame, ktorá sa aj vďaka partnerom snaží Checkbota stále vylepšovať. AR filter vznikol vďaka podpore Holandskej ambasády. “Checkbota chceme stále vylepšovať a pridávať mu nové funkcionality. Je stelesnením nášho presvedčenia, že práve pomocou prepojenia ľudského rozumu a technológie môžeme bojovať s dezinformáciami a polarizáciou spoločnosti. Vidíme, že to má zmysel. Najmä v dobe, akú žijeme teraz. Aj vďaka vyvracaniu kopy hlúpostí o korone, videlo príspevky Checkbota v septembri takmer 800 000 ľudí. A to bez boostingu, všetko organicky. Ľudia to cenia, komentujú a zdieľajú.” hovorí jeden z tvorcov Checkbota, Dávid Benedig zo Seesame.

AR filtre ľudia najčastejšie používajú na Instagrame či Snapchate. No nájdu sa aj užitočnejšie využitia. Už niekoľko ich vzniklo zo spolupráce medzi Seesame a PS:Digital. “Máme radi, keď sú technológie použité rozumne. Na tomto projekte sa mi páčila tá dávka zdravej irónie, že online diskusiu o tom, prečo ľudia na internete veria anonymom, o ktorých nič nevedia, viedol avatar, hovorí Róbert Szabó z PS:Digital, kde AR verzia Checkbota vznikla. Diskusia bola súčasťou online konferencie “Depolarisation: Road to deeper trust” v réžii organizácií PDCS a Dare to be Grey.

V minulosti sme mohli zo spoločnej dielne Seesame a PS:Digital vidieť napríklad vôbec prvé využitie AR filtra v naživo streamovanej tlačovej konferencii.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.