Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
08.04.2021, 10:15

Marec v televíziách: Úspešný štart noviniek a famózna Vlhová

Televízie v marci zahájili jarnú sezónu a uviedli viacero nových formátov. Zabrali už pri štarte.

Marec v televíziách: Úspešný štart noviniek a famózna Vlhová
Zdroj: archív Stratégií

Televízie v marci zahájili jarnú sezónu a na obrazovky uviedli viacero nových formátov. Najviac ich do programovej ponuky zaradila televízia Markíza, televízia Joj odštartovala svoj výpravný historický seriál Slovania. Vo vysielaní dominovali aj mimoriadne úspechy Petry Vlhovej na Svetovom pohári v zjazdovom lyžovaní.

Jarné novinky zabrali už pri štarte

Televízia Markíza vstúpila do jarnej sezóny s úplne novou programovou štruktúrou. Do vysielania nasadila v pracovné dní premiérové časti štyroch seriálov, svadobnú šou a na nedele Tvoju tvár znie povedome.

Jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom uplynulého mesiaca sa v cieľovej skupine 12-54 stala druhá séria Pána profesora. Pri štarte si pripísala v rámci doterajšej histórie seriálu rekordný rating 12,7 percenta a rovnako aj najvyšší trhový podiel 32,4 percenta. Vysokú sledovanosť si držalo všetkých päť marcových epizód. Priemerný rating v 12-54 bol 12,2 percenta a trhový podiel 31,3 percenta, sledovalo ho v priemere 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Divácky úspech si pripísal tiež nový ročník šou Tvoja tvár znie povedome. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali štyri marcové časti priemerný rating 10,7 percenta a trhový podiel 29,7 percenta. Sledovalo ich v priemere 547-tisíc divákov nad 12 rokov.

​K úspešným jarným novinkám Markízy sa zaradila aj svadobná reality šou Svadba na prvý pohľad. Jej sledovanosť kontinuálne rástla, priemerne si pozrelo štyri marcové časti 471-tisíc divákov nad 12 rokov, v 12-54 zaznamenala priemerný rating 9,9 percenta a trhový podiel 24,9 percenta.

Nadštandardný výkon si pripísala nová séria Hornej Dolnej. Štyri marcové časti dosiahli v priemere rating 9,3 percenta a trhový podiel 24,1 percenta v 12-54. Červené pásky pri svojom reštarte nenadviazali na svoj úspech spred roka, viedli však v mladšom publiku s priemerným marcovým ratingom 6,7 percenta a podielom necelých 18 percent. V širšom publiku ich prekonala Ordinácia s výhľadom na more aj Nový život.

Slovania odštartovali s rekordom

Televízia Joj uviedla v stredu 10. marca výpravný seriál Slovania. Diváci boli na novinku zvedaví, v širšom publiku si ju pozrelo najviac divákov spomedzi všetkých jarných noviniek. Pri obrazovkách bolo až 639-tisíc divákov, čo bolo viac, ako mali v ten deň hlavné spravodajské relácie všetkých televízií. Nad pol miliónovou hranicou sa seriál udržal aj pri druhej časti. Pri ďalších častiach už seriálu konkurovali futbalová kvalifikácia na MS 2022 či nová séria šou 2 na 1 a jeho sledovanosť klesla. Štyri marcové časti si pripísali v priemere 472-tisíc divákov.

K úspešným formátom televízie Joj sa radí aj Nové bývanie. Marcovým maximom magazínu o bývaní bolo 495-tisíc divákov a pozícia druhého nasledovanejšieho nespravodajského programu televízie Joj so sledovanosťou 8,8 percenta a podielom na trhu 25,7 percenta v 12-54.

RTVS zaujala športom a zábavnými programami

S

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.