Druhý štvrťrok 2025 nadviazal na stabilný vývoj z úvodu roka. Zatiaľ čo apríl bol v medziročnom porovnaní slabší, máj už ukázal návrat k rastu, ktorý v júni výrazne akceleroval. Celkovo si tak slovenský e-commerce trh za Q2 2025 pripísal 4 percentný rast. Český e-commerce však rástol dvojnásobným tempom a dosiahol medziročný rast 8 percent.
„Výsledky za druhý štvrťrok potvrdzujú, že slovenský e-commerce trh má mimoriadnu schopnosť adaptácie a rastu. Ukazuje sa, že investície e-shopov do kvality služieb a rozširovania sortimentu prinášajú ovocie v podobe lojálnych a aktívnych zákazníkov, čo je pre zdravie celého trhu tá najlepšia správa,“ hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group.Skokani kvartálu
Zatiaľ čo mobilné telefóny a sezónne produkty stabilne dominujú vo vyhľadávaní, druhý štvrťrok priniesol aj niekoľko prekvapivých kategórií s výrazným medziročným rastom. Inteligentné prstene narástli o neuveriteľných 920 percent, čo ukazuje na nový trend v oblasti nositeľnej elektroniky. Sú zaujímavou alternatívou k smart hodinkám na sledovanie zdravotného stavu aj bezhotovostné platby.
Erotické gadgety takisto výrazne narástli a to o 876 percent a potvrdzujú, že táto kategória prestáva byť tabu a zákazníci oceňujú diskrétnosť a široký výber, ktorý online nákupy ponúkajú. Doplnky stravy na pamäť a koncentráciu narástli o 703 percent, pričom z rovnakej kategórie Vitamíny a doplnky stravy rástli aj vitamíny a minerály (o 203 percent). Cestovné postieľky dosiahli rast 509 percent, čo potvrdzuje, že sa rodiny s malými deťmi po pandemických rokoch opäť rozcestovali. Solárne zostavy, ktoré boli prekvapivým skokanom roka 2024 takisto nestále rastú, medziročne o 211 percent.Prepadáky kvartálu
Na druhej strane rebríčka sa ocitli kategórie, ktorých predaje medziročne klesali. Často však ide o tovar, ktorý mal silnú sezónu v predchádzajúcom roku. Najväčšie medziročné poklesy zaznamenali kategórie ako sedacie súpravy (prepad o 95 percent), 3D puzzle dosiahli pokles o 93 percent, brúsne kotúče a mydlá (o mínus 89 percent) a webkamery sa prepadli o viac ako 70 percent.
Priemerná objednávka si drží hodnotuPriemerná hodnota jednej objednávky v slovenských e-shopoch zostala v druhom štvrťroku stabilná na hodnote 73 eur. To zodpovedá úrovni z prvého kvartálu. Spokojnosť zákazníkov s nákupmi na internete sa aj naďalej drží na veľmi vysokej úrovni. Hodnota v druhom kvartáli dosiahla 95,33 percent, čo svedčí o trvalej kvalite služieb slovenských internetových obchodov.

