StoryEditor

Slovenský e-commerce za 2. kvartál 2025 znovul rástol, skokan inteligentné prstene

23.07.2025, 10:57
Autor:
michmich

Stabilná zostáva priemerná výška objednávky aj vysoká miera spokojnosti zákazníkov. Tieto dáta vyplývajú z analýzy E-commerce Insider spoločnosti Heureka Group.

Druhý štvrťrok 2025 nadviazal na stabilný vývoj z úvodu roka. Zatiaľ čo apríl bol v medziročnom porovnaní slabší, máj už ukázal návrat k rastu, ktorý v júni výrazne akceleroval. Celkovo si tak slovenský e-commerce trh za Q2 2025 pripísal 4 percentný rast. Český e-commerce však rástol dvojnásobným tempom a dosiahol medziročný rast 8 percent.

image

Ako sa darilo slovenskému e-commerce v 2Q 2025?

„Výsledky za druhý štvrťrok potvrdzujú, že slovenský e-commerce trh má mimoriadnu schopnosť adaptácie a rastu. Ukazuje sa, že investície e-shopov do kvality služieb a rozširovania sortimentu prinášajú ovocie v podobe lojálnych a aktívnych zákazníkov, čo je pre zdravie celého trhu tá najlepšia správa,“ hovorí David Chmelař, CEO Heureka Group.

Skokani kvartálu

Zatiaľ čo mobilné telefóny a sezónne produkty stabilne dominujú vo vyhľadávaní, druhý štvrťrok priniesol aj niekoľko prekvapivých kategórií s výrazným medziročným rastom. Inteligentné prstene narástli o neuveriteľných 920 percent, čo ukazuje na nový trend v oblasti nositeľnej elektroniky. Sú zaujímavou alternatívou k smart hodinkám na sledovanie zdravotného stavu aj bezhotovostné platby.

image

Ako sa darilo slovenskému e-commerce v 2Q 2025?

Erotické gadgety takisto výrazne narástli a to o 876 percent a potvrdzujú, že táto kategória prestáva byť tabu a zákazníci oceňujú diskrétnosť a široký výber, ktorý online nákupy ponúkajú. Doplnky stravy na pamäť a koncentráciu narástli o 703 percent, pričom z rovnakej kategórie Vitamíny a doplnky stravy rástli aj vitamíny a minerály (o 203 percent). Cestovné postieľky dosiahli rast 509 percent, čo potvrdzuje, že sa rodiny s malými deťmi po pandemických rokoch opäť rozcestovali. Solárne zostavy, ktoré boli prekvapivým skokanom roka 2024 takisto nestále rastú, medziročne o 211 percent.

Prepadáky kvartálu

Na druhej strane rebríčka sa ocitli kategórie, ktorých predaje medziročne klesali. Často však ide o tovar, ktorý mal silnú sezónu v predchádzajúcom roku. Najväčšie medziročné poklesy zaznamenali kategórie ako sedacie súpravy (prepad o 95 percent), 3D puzzle dosiahli pokles o 93 percent, brúsne kotúče a mydlá (o mínus 89 percent) a webkamery sa prepadli o viac ako 70 percent.

image

Ako sa darilo slovenskému e-commerce v 2Q 2025?

Priemerná objednávka si drží hodnotu

Priemerná hodnota jednej objednávky v slovenských e-shopoch zostala v druhom štvrťroku stabilná na hodnote 73 eur. To zodpovedá úrovni z prvého kvartálu. Spokojnosť zákazníkov s nákupmi na internete sa aj naďalej drží na veľmi vysokej úrovni. Hodnota v druhom kvartáli dosiahla 95,33 percent, čo svedčí o trvalej kvalite služieb slovenských internetových obchodov.

01 - Modified: 2025-09-22 11:19:07 - Feat.: - Title: Slovenské a české e‑shopy tápajú v dátach a cenotvorbe. Polovica priznáva problémy 02 - Modified: 2025-07-17 11:13:03 - Feat.: - Title: Zaujímavé dáta za prvý polrok 2025: Slovenský e-commerce aj naďalej v raste 03 - Modified: 2024-07-24 09:09:44 - Feat.: - Title: Online nakupovanie opäť rastie. Byť online však už e-shopom zďaleka nestačí 04 - Modified: 2024-04-12 10:38:05 - Feat.: - Title: E-commerce si s PPC (ne)vystačí. Čo si vyžaduje zmena správania spotrebiteľov a inovácie? 05 - Modified: 2024-02-12 08:00:00 - Feat.: - Title: Rita Harnett: Spomalenie nákupnej cesty môže zvýšiť efektivitu predaja
menuLevel = 2, menuRoute = news/archiv-clankov, menuAlias = archiv-clankov, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2025 00:02