Jednou z najväčších výziev poisťovní na Slovensku je rastúca konkurencia a zápas o klienta na malom trhu. Široká ponuka dvíha ceny kampaní vo vyhľadávačoch a návratnosť takýchto investícií je čoraz nižšia. V segmente Insurance je priemerná cena za klik 2,5x vyššia ako druhá najdrahšia kategória (Fashion) a až 6,5x vyššia ako tá najlacnejšia (Travel, Hotels). (zdroj: Addharma.com, kategória Search).
Union poisťovňa, a. s. je jednou z najskúsenejších poisťovní na slovenskom trhu. Ponúka širokú škálu produktov, ktoré využíva viac ako 500.000 ľudí a za ktoré získala množstvo prestížnych hodnotení.
Konkurenciu si uvedomuje, preto sa snaží prinášať zákazníkom ten najlepší zážitok z poistenia a neustále inovovať. Jedným z nástrojov je tvorba obsahu a vstup do sveta content marketingu. Case study si môžete pozrieť aj v pdf verzii.
Realizácia
Union chcel informovať verejnosť o prevencii pred onkologickými ochoreniami a zvýšiť povedomie o svojom novom poistení onkologických chôrob. Vytvorili články, prostredníctvom ktorých radili, ako si zlepšiť zdravý životný štýl a tým predchádzať nebezpečným ochoreniam. Súčasťou boli aj odkazy na produkty a služby poisťovne.
Na distribúciu sa Union rozhodol využiť okrem klasických komunikačných kanálov aj Strossle. Sponzorované odkazy na články sa tak zobrazovali medzi redakčným obsahom na weboch prémiových médií so zásahom cez 74% slovenskej online populácie. Užívateľom bol obsah odporúčaný práve v čase, keď dočítali iné články a boli v “čítacej nálade”. Vďaka PPC modelu sa platilo iba za tých ľudí, ktorí si na odkaz klikli.
Výsledky
Pri obsahovom marketingu získate želané výsledky, ak výbornému obsahu zabezpečíte špičkovú distribúciu. V Unione vytvorili obsah, ktorý pomôže a poradí. Strossle prostredníctvom kontextového cielenia priviedol návštevníkov, z ktorých 89% bolo unikátnych a ktorí strávili na stránke v priemere 2:47 minúty.
Z týchto ľudí sa následne 5% prekliklo na formulár s výpočtom ceny poistenia.
Keďže Union pre články vytvoril viacero alternatív nadpisov, bolo možné AB testovať výkon jednotlivých verzií. Najlepšia verzia mala priemerné CTR cez 2%.
"Komunikácia v rámci kampane bola od začiatku výborná. Veľmi príjemne nás prekvapil počet ľudí, ktorí po prečítaní článku prešli na formulár s výpočtom ceny poistenia. Naše očakávania boli rozhodne prekonané. Strossle môžeme odporučiť všetkými desiatimi.", vyjadrila sa Katarína Serbínová, manažérka digitálneho marketingu a priameho predaja z Union Poisťovne.
Čo ďalej?
Obsahový marketing je trend, ktorého potenciál chce Union naplno využiť. V súčasnosti sa vo firme venujú rozvoju týchto aktivít. Nastavujú procesy tak, aby samotní zamestnanci tvorili kvalitný obsah a verejnosti pomohli zorientovať sa v komplikovanom svete poistenia.
Stiahnite si case study aj v pdf verzii.