StoryEditor

Slovenský e-commerce zažíva v posledných týždňoch druhé Vianoce

23.04.2020, 12:55
Retailoví hráči potrebujú raketovo naskočiť do e-commerce vlaku.

Ráno si dáte čerstvý chlieb z domácej pekárne chleba, potom si v rámci rozcvičky zabeháte na bežeckom páse, pripojíte sa do práce cez notebook a webkameru a večer si sadnete za šijací stroj a ušijete rúška pre vašich blízkych a ľudí, ktorí to potrebujú. Cez víkend idete na bicykel alebo ho strávite v záhrade a keďže kaderníctva sú zatvorené, na úpravu účesu použijete domáci zastrihávač. Asi tak by sa dal na základe vývoja dopytu v e-commerce za posledné týždne zhrnúť bežný pracovný deň a víkend u väčšiny Slovákov.

Ukazuje to medziročný vývoj dopytu na porovnávači cien a kvality e-shopov Pricemania, ktorý monitoruje ceny takmer 800 000 produktov vo viac ako 2 300 produktových kategóriách.

V tabuľke si môžete pozrieť medziročný vývoj Top 30 kategórií podľa počtu preklikov do e-shopov z vybraných kategórií na Pricemania za obdobie 1.-14.4.2020 vs. 1.-14.4.2019 na vzorke 200 000 návštev:

Pricemania

Z tabuľky je zrejmé že popri dlhodobo silných kategóriách ako mobilné telefóny či notebooky sa do popredia dostali kategórie, ktoré zjavne súvisia s aktuálnou situáciou okolo koronavírusu. Týka sa to kategórií ako šijacie stroje, ktoré medziročne rástli o viac ako 11 000 percent či domáce pekárne chleba, ktoré rástli o takmer 15 000 percent. Zároveň zo spodnej časti tabuľky je zrejmé, že už sa ozýva jar a ľudia budú tráviť viac času v záhrade a v prírode a taktiež kutilovia si prídu na svoje. Najmä rôzne posilňovacie zariadenia teraz idú vo veľkom, keďže fitnesscentrá sú zatvorené a veľa Slovákov chce vyladiť formu “do plaviek”.

Celková návštevnosť Pricemanie za sledované obdobie medziročne narástla na 101,40 percenta., a tak prevyšuje predvianočnú sezónu a zatiaľ sa nezdá, že by tento trend mal spomaľovať.

Bude určite zaujímavé sledovať ďalšie týždne a mesiace, kedy sa ukáže, či ide len o krátkodobý výkyv z titulu zatvorených kamenných predajní, alebo sa časť z tohto nárazového a neplánovaného rastu e-commerce udrží aj dlhodobo.

Retailoví hráči potrebujú raketovo naskočiť do e-commerce vlaku

Z pohľadu B2B ide tiež o zaujímavú situáciu, keďže aj silní retailoví hráči, ktorí doteraz mali online ako doplnkový kanál, prípadne ho úplne opomínali,  potrebujú v súvislosti s mimoriadnou situáciou raketovo naskočiť do e-commerce vlaku a vykryť tak aspoň čiastočne výpadok tržieb z kamenných predajní.

Významne sa zvýšil aj počet novozaložených e-shopov, čo potvrdzuje tento trend. Zostáva dúfať, že aj napriek časovému tlaku budú nové e-shopy na takej úrovni, aby poskytli porovnateľný zákaznícky zážitok, ako je to v kamenných predajniach týchto značiek, a aby si vo finále viac neuškodili ako pomohli.

Každopádne už teraz je zrejmé, že aktuálna situácia bude mať dlhodobý dopad na fungovanie firiem a na spotrebiteľské správanie zákazníkov a zároveň toto obdobie prinesie kopec nových príležitostí a inovácií.

01 - Modified: 2023-05-29 08:15:14 - Feat.: - Title: Marketingový riaditeľ Wolt: Kuriéri sú tvárou našej značky, dôležitým PR a trošku aj rizikom 02 - Modified: 2022-12-06 08:41:50 - Feat.: - Title: Na slovenský trh vstupuje nový kozmetický e-shop Hebe 03 - Modified: 2022-11-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Mini triky, ktoré nosia maxi predaje 04 - Modified: 2022-09-27 06:49:03 - Feat.: - Title: E-shop bez umelej inteligencie môže skončiť. Ak ju má nastavenú správne, zvýši predaj o desiatky percent 05 - Modified: 2022-09-08 18:13:25 - Feat.: - Title: Wolt buduje na Slovensku virtuálny dom. Chce byť jednotkou na trhu v okamžitej donáške
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
29. máj 2023 12:58