Jedna zo superfunkčných vecí v reklame je, keď dokáže firma reagovať na aktuálne dianie. Keď sa slávna a zatracovaná cícerová nátierka zmietala v spleti medializovaných klamstiev a jej dobré meno pranieroval nejeden štátny úradník zastala sa jej v kampani okrem jej cieľovky aj noša spoločností ako O2, či Foxford. Reagovali na krivdu a pomohli tak firme Alfa Bio.
Takisto našu Výzvu k ľudskosti verejne podporili rozhľadení marketéri zančiek O2, Martinus, či Curaprox. To bolo skvelé využitie aktuálnej témy na komunikáciu hodnôt spoločností. Bolo to obojstranne prospešné – pomohli dobrej veci a zároveň podporili imidž a podčiarkli hodnoty svojich značiek.
No a čo robia hentí s tou nezapamätateľnou značkou čipsov?
Reagujú na naozaj veľmi vážnu kauzu, ktorá hýbe spoločnosťou, to je OK. Ale je aký názor, stanovisko k nej? Aké svoje hodnoty takto komunikujú? Aký imidž si vytvárajú? Komu tým pomáhajú? Nie je to len jednostranné vyvezenie sa na kauze so žiadnou pridanou hodnotou?
Mnohí isto ocenia humor v slovnej hračke, áno, a ak toto tej firme stačí tak v poriadku. Veď nemusí ísť každý človek do hĺbky, už miliardy ľudí prežili svoje životy na tejto planéte len tak plytko, povrchne a aj väčšina značiek v komunikácii rieši len seba a nerieši nič hodnotnejšie. Ak toto ľuďom u zadávateľov a v reklamkách stačí tak potom dobre, je to ich vec. Ale uvedomme si aj to, že aký imidž tejto brandži takto vytvárame.