StoryEditor

Kamil Charvát: Insight môže byť hocičo. Musí to chytiť, získať si pozornosť, vyvolať emóciu

06.11.2025, 12:30
  • Klub reklamných agentúr udelil Kamilovi Charvátovi, COO MUW Saatchi & Saatchi, cenu Filip za výnimočný prístup ku kreativite. Kamil je pritom hlavne stratég.
  • Kreatívci ocenili jeho kvality v tvorbe výnimočných ideí, čo sa prejavilo pri oceňovanej vianočnej kampani Deutsche Telekom Bubliny.
  • Rozprávali sme sa o Klinci aj o jeho prístupe k reklame a vedeniu agentúry MUW Saatchi & Saatchi:
  • Víťazstvo kampane „Poklady Slovenska“ pre Nadáciu VÚB potvrdilo, že jednoduchý a ľudský insight má stále najväčšiu silu.
  • Kampaň pre Ligu pre seniorov ukázala, že aj vážna téma môže fungovať s humorom.
  • AI podľa neho prináša vyššiu produktivitu, no varuje pred „brain rotom“ – stratou vlastnej tvorivosti.
  • Agentúra sa mení s dobou – hľadá nové talenty, čelí nedostatku stratégov, ale stále verí, že najviac predáva silná idea a ľudský prístup.

Ako ste si v MUW Saatchi & Saatchi vyhodnotili Zlatý klinec? Vyhrali ste takmer všetko, čo sa dalo.

Bol to asi náš najúspešnejší Zlatý klinec v histórii. Veľmi nás teší, že zabodovalo viacero prác. Samozrejme, Bubliny boli dominantné, ale potiahli to aj iné práce od viacerých klientov.

A ako si to vyhodnotil váš klient – Klient večera Telekom?

Treba sa spýtať ich, ale verím, že to bolo pozitívne. Určite to vnímame ako stimul do budúcnosti, aby sme ďalej prinášali zaujímavé témy a zaujímavo ich komunikovali. Zároveň bol Klinec od nás poďakovaním Telekomu, za to, že nám dôveruje a za to, že máme pekný partnerský vzťah.

Výrazne zaskóroval aj váš netelekomový tím, ktorému sa podarilo uspieť s prácou „Poklady“ Slovenska pre Nadáciu VÚB banky. Očakávali ste, že to bude mať taký dobrý ohlas?

Bola to úplne prvá spolupráca s novým klientom, takže som riešil viac iné priority ako ocenenia. Ale už prvé reakcie boli veľmi pozitívne a postupne nám prichádzali indikátory, že by to aj na Klinci mohlo niečo dostať.

Prečo podľa vás táto práca uspela?

Ide o jednoduchý, ľudský insight, na základe ktorého sa nám podarilo povedať, že je dôležité venovať sa skutočným reštaurátorom.

Tretí klient, s ktorým ste získali ceny bola Liga pre seniorov. Už vlani sa vám spolu podarilo dostať ceny. Tento rok ste prišli s úplne inou komunikáciou. Zabral v porote humor a ľahkosť?

Reklama pri neziskovkách často pracuje s ťažkými emóciami. Prvá kampaň ukazovala, že byt sa pre starého človeka môže stať až väznicou a malo to dosť ponurú atmosféru. Oveľa krajšie sú však reklamy, na ktoré sa pozriete s humorom. A presne taká bola aj tohtoročná kampaň, preto podľa mňa aj zabodovala.

Už pred Klincom sa hovorilo, až ak niečo získa Grand Prix, tak to budú Bubliny. Zároveň prichádzali pochybnosti, či si to Bubliny zaslúžia, pretože na kampani spolupracovali Nemci a spot točil nemecký či hollywoodsky režisér. Ako ste sa pozerali na túto debatu?

Vôbec sa nechcem venovať takýmto rečiam, príde mi to úplne zbytočné. Veľmi veľa slovenských kampaní má zahraničných režisérov, je to úplne normálne. A čo sa týka agentúry, stačí sa pozrieť na kredity. Kampaň vznikla, aj sa robila u nás – a v tom, že je svetová, by ju nemala limitovať niečia malosť.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-10-08 09:42:18 - Feat.: 0 - Title: Peter Ižo: Najväčší trend Zlatého klinca je špičková exekúcia, ale Bubliny odstrelili od zvyšku prác 02 - Modified: 2025-10-03 09:38:46 - Feat.: 0 - Title: Šéf marketingu Hyundai: Mení sa paradigma toho, ako vnímame autá. Kľúčové je mať silnú značku a udržať si zákazníka v krízach 03 - Modified: 2025-10-15 04:00:00 - Feat.: 0 - Title: Kľúčom k silnému brand experience je uveriteľnosť a konzistentnosť 04 - Modified: 2025-09-02 14:36:27 - Feat.: 0 - Title: Think Big Collective: Otáčame paradigmu nášho podnikania, potrebujeme sa pýtať klientov, ako im vieme pomôcť 05 - Modified: 2025-08-05 07:51:00 - Feat.: 0 - Title: Autentická komunikácia výrazne formuje imidž a reputáciu značky, hovorí CSR líderka a správkyňa Nadácie Orange 06 - Modified: 2025-07-16 07:00:00 - Feat.: 0 - Title: SKPR Strategies: Naším zlatým pravidlom je riešiť skutočný problém, zároveň sa nebojíme riskovať
01 - Modified: 2025-11-05 15:56:57 - Feat.: - Title: JANDL zostáva na čele najvýkonnejších reklamných agentúr, ďalšie poradie sa výrazne zmenilo 02 - Modified: 2025-04-25 08:27:25 - Feat.: - Title: KRAS x AMA špeciál: V slovenských agentúrach vládne silná firemná kultúra. Zamestnanci sa cítia cenení a vypočutí 03 - Modified: 2025-03-13 13:10:21 - Feat.: - Title: Hrdí a preťažení. Hovoria o sebe v prieskume ľudia z komunikačného priemyslu 04 - Modified: 2024-09-10 06:37:16 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Reklama musí riešiť problém klienta, scamy pre súťaže už nefungujú 05 - Modified: 2024-01-11 14:11:16 - Feat.: - Title: Agentúry sa dnes rešpektujú a vedia sa vzájomne oceniť, hovorí prezident KRAS
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 08:44