Ako ste si v MUW Saatchi & Saatchi vyhodnotili Zlatý klinec? Vyhrali ste takmer všetko, čo sa dalo.
Bol to asi náš najúspešnejší Zlatý klinec v histórii. Veľmi nás teší, že zabodovalo viacero prác. Samozrejme, Bubliny boli dominantné, ale potiahli to aj iné práce od viacerých klientov.
A ako si to vyhodnotil váš klient – Klient večera Telekom?
Treba sa spýtať ich, ale verím, že to bolo pozitívne. Určite to vnímame ako stimul do budúcnosti, aby sme ďalej prinášali zaujímavé témy a zaujímavo ich komunikovali. Zároveň bol Klinec od nás poďakovaním Telekomu, za to, že nám dôveruje a za to, že máme pekný partnerský vzťah.
Výrazne zaskóroval aj váš netelekomový tím, ktorému sa podarilo uspieť s prácou „Poklady“ Slovenska pre Nadáciu VÚB banky. Očakávali ste, že to bude mať taký dobrý ohlas?
Bola to úplne prvá spolupráca s novým klientom, takže som riešil viac iné priority ako ocenenia. Ale už prvé reakcie boli veľmi pozitívne a postupne nám prichádzali indikátory, že by to aj na Klinci mohlo niečo dostať.
Prečo podľa vás táto práca uspela?
Ide o jednoduchý, ľudský insight, na základe ktorého sa nám podarilo povedať, že je dôležité venovať sa skutočným reštaurátorom.
Tretí klient, s ktorým ste získali ceny bola Liga pre seniorov. Už vlani sa vám spolu podarilo dostať ceny. Tento rok ste prišli s úplne inou komunikáciou. Zabral v porote humor a ľahkosť?
Reklama pri neziskovkách často pracuje s ťažkými emóciami. Prvá kampaň ukazovala, že byt sa pre starého človeka môže stať až väznicou a malo to dosť ponurú atmosféru. Oveľa krajšie sú však reklamy, na ktoré sa pozriete s humorom. A presne taká bola aj tohtoročná kampaň, preto podľa mňa aj zabodovala.
Už pred Klincom sa hovorilo, až ak niečo získa Grand Prix, tak to budú Bubliny. Zároveň prichádzali pochybnosti, či si to Bubliny zaslúžia, pretože na kampani spolupracovali Nemci a spot točil nemecký či hollywoodsky režisér. Ako ste sa pozerali na túto debatu?
Vôbec sa nechcem venovať takýmto rečiam, príde mi to úplne zbytočné. Veľmi veľa slovenských kampaní má zahraničných režisérov, je to úplne normálne. A čo sa týka agentúry, stačí sa pozrieť na kredity. Kampaň vznikla, aj sa robila u nás – a v tom, že je svetová, by ju nemala limitovať niečia malosť.
Zostáva vám 85% na dočítanie.


...