StoryEditor

Slovenská bublina v Cannes tento rok praskla

16.07.2025, 12:10
  • Prednášky veľkých hviezd, celebrity na pódiách, unikátne dáta a tie najlepšie kampane sveta. Festival kreativity v Cannes má rôzne sekcie a každý si ho môže urobiť podľa svojich predstáv.
  • Výkonná riaditeľka Klubu reklamných agentúr Silvia Cyprichová a člen prezídia Kamil Charvát, ktorý je zároveň COO MUW Saatchi & Saatchi, hovoria o svojich najväčších zážitkoch, inšpiráciách a aj o tom, ako robiť na Slovensku lepšiu reklamu.
  • Vypočujte si náš podcast OK360° s dôležitými informáciami, ktoré priniesol tento festival. Ukázal svetové kampane, celebrity ale aj to, že Slovensko zaostáva. Prečo sa našim Young Lions nepodarilo zabodovať a prečo nepriniesli ceny z veľkých Cannes Lions ani agentúry? 
  • Zraky a nádeje reklamnej brandže sa upierali smerom k vianočnej kampani Telekomu Bubliny. Ani tá však porotu nezaujala. Kamil Charvát vysvetlil dôvody. 
  • Rozhovor so Silviou Cyprichovou a Kamilom Charvátom si môžete pozrieť vo videu alebo vypočuť prostredníctvom známych podcastových platforiem. 

Obidvaja ste mali v Cannes premiéru. Ako na vás festival a celá atmosféra okolo neho zapôsobili?

Kamil: Svojho času som bol tvárou kampane na Young Lions a hovoril som, aby mladí išli do súťaže, lebo ja som sa tam ako senior už nestihol dostať. A tento rok som si mohol Cannes prvýkrát vyskúšať. Všetko bolo pre mňa nové. Trošku som sa tam cítil ako na Pohode. Je to veľký, rozľahlý festival, je na ňom veľmi veľa vecí, ktoré chcete vidieť. Občas sa mi stalo, že som viac putoval medzi stagemi. Často som bol jemne stratený (smiech). Bolo to veľké, bolo to „overwhelming“.

Silvia: Celé Cannes je veľké prekvapenie. Bol to pre mňa prvý väčší výjazd po materskej dovolenke, aj preto som od neho nemala veľké očakávania. Riešim celú Young Lions výpravu, mali sme opäť slovenský dom so 17 ľuďmi. Som rada, že to všetko dobre dopadlo. Je skvelé inšpirovať, my sme cez Ad Awards Association reprezentanti canneského festivalu pre Slovensko, takže som rada, že som všetko videla. Je zaujímavé vidieť aj tie večerné ceremónie. My sa na Zlatom klinci hráme na Cannes, takže aj toto bolo z hľadiska produkcie mimoriadne inšpiratívne.

Ktoré prezentácie boli pre vás najzaujímavejšie, ako ste si ich vyberali?

Silvia: Už pred festivalom sme sa s Young Lions veľa bavili o tom, ako sa orientovať. Naše tipy pre nich boli, aby sa nenechali zlákať iba veľkými menami a hviezdami, bolo ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-07-28 06:42:11 - Feat.: - Title: Zbavme sa predsudku, že humor je najsilnejšia vec, ktorá v reklame funguje. Paleta emócií je oveľa širšia 02 - Modified: 2025-07-14 08:38:31 - Feat.: - Title: Matej Oškerský: Cannes je ako Liga majstrov. Najlepší z najlepších sa chcú zapísať do histórie 03 - Modified: 2025-07-03 11:25:49 - Feat.: - Title: Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž 04 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 05 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:02