Práce Róberta Slováka pre Poradenské centrum Budúcnosť.
StoryEditor

Ak ide o násilie, nemôžeme mlčať

Určite nebudem prvý, kto si všimol stupňujúce sa prejavy násilia na ženách. 

Čo je ešte možno horšie, čoraz viac priestoru a tolerancie sa dostáva nielen tým, ktorí ho páchajú ale aj tým, ktorí ak ho aj rovno neobhajujú, čím ho tolerujú či zľahčujú. Viď napríklad politici.

Na Medzinárodný deň žien však prezidentka Zuzana Čaputová nerozdávala karafiáty v športovej hale, ale za účasti množstva aktívnych ľudí nielen z tretieho sektora ale aj komerčnej sféry odštartovala platformu Sme tu, ktorej cieľom je hovoriť o tom čo ženy zažívajú doma, na ulici, či na sociálnych sieťach. Šikanu, vyhrážky, nenávisť, týranie, bitku…

Zvlčelí muži schovaní za počítačmi dokážu neuveriteľne vyšikanovať svoje obete, medzi ktoré často patria ich partnerky či expartnerky. Kyberšikana však neostáva len v online priestore, ale zasahuje do každodenného života žien. Na to sme sa snažili upozorniť s kampaňou pre poradenské centrum Alej, v ktorom sledujeme príbeh ženy ohrozovanej stalkujúcim expartnerom.

Úplne iný rozmer naberá násilie v partnerských vzťahoch v prípade, ak je prítomná aj závislosť. Vtedy si riešenie vyžaduje iný prístup a v prvom rade je dôležité venovať sa závislosti na alkohole, liekoch, drogách či gamblingu.

Špecializované služby pre osoby zažívajúce násilie v kontexte závislosti poskytuje poradenské centrum Budúcnosť. Ich kampaň pozostáva zo série typografických vizuálov, ktoré pracujú s dvojzmyselným významom slov. Tie vyjadrujú formu násilia a zároveň odkazujú na druh či podobu závislosti.

Okrem toho, že prejavy násilia treba okamžite rozoznať a zastaviť preto, aby ženy trpeli v takýchto situáciách čo najmenej je dôležité vidieť aj to, čo zažívajú deti.

Komička Simona Salátová vo videu k iniciatíve Sme tu otvorene hovorí o tom, ako jej otec mame vybil všetky zuby a ona sa učila usmievať bez nich. Deti, ktoré vyrastajú v prostredí, v ktorom sa vyskytuje násilie ich matky či otcovia pred ním neuchránia. Deti to vždy vedia. Vnímajú, že sa deje niečo zlé a trpia.

Cieľom kampane, ktorú sme pripravili v spolupráci s organizáciami Aliancia žien, Kiwi a nórskej  Alternativ til Vold je demonštrovať, že deti násilie prežívajú podobne ako ich matky. Intímny príbeh divákom približuje ako dieťa prežíva násilie. Neukazuje explicitne jeho prejavy, ale zameriava sa na prežívanie dieťaťa v samote a tichu.

Medzinárodný deň žien by nemal byť oslavou “krajších polovičiek”. Je to príležitosť zastaviť sa na chvíľu a zamyslieť sa nad tým, ako ženám zlepšiť kvalitu ich života. Alebo aspoň im život nezhoršovať násilím, jeho tolerancou, obhajobou, či zľahčovaním. Urobme všetci niečo pre to, aby ženy a deti netrpeli.

01 - Modified: 2023-09-06 16:05:11 - Feat.: - Title: Vôbec som nerátal s tým, že debata okolo vizuálu pre DPOH bude taká divoká. Na podobnú vlnu odporu voči reklame si nespomínam 02 - Modified: 2023-03-03 19:34:12 - Feat.: - Title: Róbert Slovák: Tieto kreatívne techniky vám pomôžu urobiť skvelú reklamu a vyhrať Young Lions 03 - Modified: 2016-12-15 10:22:29 - Feat.: - Title: Róbert Slovák: Skúsenejší ľudia na marketingu a etické tendre. To by slovenskej reklame pomohlo 04 - Modified: 2016-09-28 10:17:41 - Feat.: - Title: Róbert Slovák je opäť prezidentom KRAS-u 05 - Modified: 2016-10-17 18:25:17 - Feat.: - Title: Na čo je komu dobrý usmažený pašternák?
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:59