Richard Sokol, Art Director a Ladislav Macko, Senior Copywriter z Wiktor Leo Burnett  sa zapojili do súťaže Young Lions.
StoryEditor

Richard Sokol: Keď sa nás porota spýtala, ako sme prišli na takú kreatívnu ideu, zasiahla ma eufória

25.06.2025, 08:44
Autor:
palpal

Richard Sokol, Art Director vo Wiktor Leo Burnett, tvoril na tohtoročných Young Lions kreatívnu dvojicu so Senior Copywriterom Ladislavom Mackom. Do súťaže sa zapojili v kategórii Media. 

Niekedy nám idey napadnú príliš skoro a odkladáme ich v hlave z rôznych dôvodov. Či ide o pocit, že to je prvý plán alebo o výzvu, že nám napadne niečo lepšie – zažili sme si to asi každý. Výnimkou určite nebolo ani Young Lions v Cannes.

Zadanie bolo dosť náročné, ale zaujímavé – upriamiť pozornosť na rakovinu vaječníkov a dostať túto tému do mainstreamu. Keď sme si problém začali študovať do hĺbky, zistili sme že táto 200-ročná choroba je naozaj “neviditeľná” a v spoločnosti prehliadaná tak, ako jej symptómy.

image

Kategória Média

Ak sa diagnostikuje, väčšinou ide už o pokročilé štádium. Dovtedy sa často stáva, že symptómy sú pripisované tráveniu, menštruácii či iným problémom. Doktori nemajú reálne žiadnu možnosť ako identifikovať túto chorobu v počiatočnom štádiu, pretože nemajú spoľahlivý test či prístroj, ktorý by ju odhalil.

Práve toto bolo inšpiráciou na vznik našej idey. V podstate, náš nápad vznikol už na zadávaní, ale ako som spomínal, odložili sme si ho hlboko do hlavy:) haha.

S Láďom sme vymenili office vo WLB za pláž a bazén a nasledovalo 24 hodín vymýšľania. A musím povedať, že nám napadli rôzne veci. Uletené, vážne aj smiešne, ale ani jedna nebola taká, po ktorej váš parťák vyskočí z gauča, (ehm z bazéna) a zakričí, že to je ono. Ale nakoniec sme to rozlúskli.

image

Richard Sokol a Ladislav Macko z Wiktor Leo Burnett

Vo futbale totiž existuje systém VAR. Ak sa stane faul alebo offside, niekedy to nezachytí ani jeden z viacerých rozhodcov. Vtedy nastupuje VAR, na ktorý má v daný moment celý svet upriamenú pozornosť. Rozhodcovi zobrazí presné detaily a dá mu “second opinion”, aby odhalil aj prehliadnuté fauly. Ak by aj medicína mala taký systém ako je VAR, státisíce žien by mali výrazne lepšiu šancu túto chorobu prekonať.

Všetko zapadalo do seba ako puzzle, nápad a exekúcia sa nám rollovali pred očami a za behu sme vymysleli prakticky kampaň veľkých rozmerov. Občas ale pri vymýšľaní zabudneme na najdôležitejšiu komoditu – ČAS.:) Boli 4 hodiny pred odovzdaním, keď sme tento nápad začali realizovať. Beriem to ako ponaučenie, že aj keď sme sa chceli ešte challengnúť, niekedy netreba vymýšľať zbytočne dlho, ale dať šancu tomu, čo nám už raz zdvihlo kútiky na ústach. Každopádne, moje futbalové srdce na takejto kampani pracovalo s radosťou.

Ešte zopár rokov v YL mi zostáva, tak dúfam že na ocenenie dosiahnem. Po tejto skúsenosti som motivovaný ešte viac!

A ako som vnímal festival?

image

Richard Sokol, Art Director a
Ladislav Macko, Senior Copywriter z Wiktor Leo Burnett  sa zapojili do súťaže Young Lions.

Celý festival je jedna nádhera a tak, ako písala Katka Sopková, „Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú brandžu”. Týždeň plný inšpirácie a tých najlepších kampaní z celého sveta ma extrémne nadchlo. Niektoré prednášky boli inšpiratívne a niekedy sa dokonca človek zastavil nad tým, že obdivuje viac spôsob prezentácie, ako jej obsah. Festival bol naozaj zážitok a ak má niekto možnosť ho zažiť, nech do toho určite ide. Inak, v Cannes rezonovala téma craftu a moje arťácke ja bolo z toho nadšené. Neskutočne som si užíval, ako sa ľudia po celom svete dokážu pozrieť na problém a exekúciu rôznymi spôsobmi. Za zmienku určite stojí TELSTRA – BETTER ON A BETTER NETWORK, ktoré vyhralo Grand Prix vo Film crafte.

Celý festival by nebol ani zďaleka tak záživný, keby tam nebola taká super partia. Skvelí ľudia, s ktorými sme sa navzájom podporovali a spoznávali čaro festivalu. Preto ďakujem každému sponzorovi, KRASu, aj našej agentúre Wiktor Leo Burnett za podporu, ktorú ste nám dali.


Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:

  • Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
  • Slovenská sporiteľňa
  • Telekom
  • TV JOJ
  • 365.bank
  • Tesco
  • Shutterstock

Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.

01 - Modified: 2025-06-24 13:33:53 - Feat.: 0 - Title: Katka Sopková: Festival v Cannes je niečo ako Disneyland pre reklamnú branžu 02 - Modified: 2025-06-24 13:38:32 - Feat.: 0 - Title: Gabriela Kaňová: Festival v Cannes je kreatívnou infúziou, ktorú musí zažiť každý 03 - Modified: 2025-06-23 08:52:48 - Feat.: 0 - Title: Young Lions 2025: Mladí Slováci odovzdali v Cannes skvelé práce. Žiaľ, ostali bez ceny 04 - Modified: 2025-06-18 20:42:11 - Feat.: 0 - Title: Miro Minarovych: Získať Grand Prix v Cannes je pre mňa obrovská česť, rozhodla atmosféra a príbeh
01 - Modified: 2025-07-03 11:25:49 - Feat.: - Title: Veronika Rybárová: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž 02 - Modified: 2025-07-01 14:49:01 - Feat.: - Title: Dominik Mičuda: Raz v živote si musíš ísť overiť, či tvoja práca stojí za to 03 - Modified: 2025-07-01 05:59:24 - Feat.: - Title: Pietro Ščasnovič: V Cannes som zistil, že reklama nemusí byť iba o predaji, môže meniť veci k lepšiemu 04 - Modified: 2025-06-30 07:00:00 - Feat.: - Title: Thalia Earl: Cannes mi dodalo neuveriteľnú energiu a spolupatričnosť v reklamnej komunite 05 - Modified: 2025-06-29 07:00:00 - Feat.: - Title: Vlastimil Mesko: Skúsenosti, ktoré sme získali, majú pre nás nevyčísliteľnú hodnotu
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. júl 2025 13:25