Moje Cannes 2025 začalo trochu ako Cestoviny s Jankou Hospodárovou, keďže mi Silvia z KRASu nečakane zavolala s tým, že mám 2 hodiny na rozmyslenie, či idem. Romi Kádeková zo zlatého tímu na poslednú chvíľu ochorela a tak som mala nastúpiť namiesto nej zo striebornej striedačky. Veľmi ma to mrzelo, keďže vybojovať si lístok vôbec nie je jednoduché a keď už sa to človeku podarí, fakt to nechce missnúť. Ale nepochybujem o tom, že Romča to v budúcnosti ešte dá a Cannes si užije tak, ako sa patrí! Cestovinami ma však Silvia nakoniec vyvážiť nemusela a celkom bleskovo sme to zbúchali.
S mojím parťákom v Digitale Dominikom sme sa teda prvýkrát videli až na mieste a už o pár hodín nás čakal brief. Zachraňovali sme divoké včely – spolu s 52 tímami z celého sveta. Dali sme do toho, čo to šlo, a vzhľadom na všetky okolnosti sme sa, myslím, super zladili.
A zvyšok týždňa tak, ako ste to už čítali aj u ostatných, boli skrátka vlny, miestami až tsunami inšpirácie. To kvantum informácií, know-how a reklamného kúzlenia vás totiž úplne ovalí, zmetie a ponoríte sa do nekonečna kreatívnych možností, či chcete alebo nie. V tomto bode je už asi klišé hovoriť, že ľudská kreativita je nenahraditeľná. Ale… akože fakt je. Reklama samotná je v niečom tak trochu umenie ukázať ľudskosť. Zhmotniť univerzálne pravdy, ľudské insighty, empatiu, humor, všetko to, čo nás robí ľuďmi. A Cannes preto pre mňa nie je ani tak festivalom reklamy, ale skôr oslavou človečiny. Veď kedy AIčko dokáže nájsť domov tisícom (miliónom?) brazílskych orieškov ako Caramelo od Pedigree alebo navždy zmeniť to, ako pomáhame obetiam domáceho násilia ako Three Words od Axy?
Ak teda niekedy aj náhodou zabudneme, že toto je krásny job, na pódiu Lions Awards si to celá brandža každý rok pripomenie.
TOP prednáška:
Laughing at Doom: Using Humour to Talk about Illness/Hellscapes s agentúrou 21GRAMS, americkým Majstrom En Billom Nyeom a komičkou Fionou Cauley, ktorá má Friedreichovu ataxiu. Lebo nám tam dali smejúcu sa sliepočku ako merch a pripomenuli nám, že sranda musí byť, aj keby na chleba nebolo – špeciálne v reklame.
TOP ocenená kampaň:
Gulf of Mexico Bar od Tecate
Všetky moje obľúbené momenty z Cannes by sa v podstate dali zhrnúť starým známym řčením “When life gives you lemons…”. Pretože aj keď máte dezolátskeho prezidenta, bojujete so zdravotným znevýhodnením, alebo sa veci na poslednú chvíľu skrátka nečakane zvrtnú, stále sa môžete aspoň zasmiať a spraviť si limonádku.
TL;DR: Young Lions je hektická, trochu stresujúca, turborýchla, nepredvítateľná súťaž, ktorá mi po dvoch ročníkoch naozaj prirástla k srdcu. Tak ako aj reklama samotná. A preto by si ju mal určite skúsiť každý mladý kreatívec!
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.
#young lions 2025#cannes 2025