Ísť do Cannes? Pre človeka z reklamy je to asi to najviac, čo sa mu môže stať. Nie je to len o kampaniach, ktoré tam vidíš, o cenách, ktoré môžeš vyhrať, alebo o ľuďoch, ktorých tam stretneš. Už len samotný vibe festivalu, atmosféra, jednotlivé zóny ktoré sa tam nachádzajú a záverečná afterparty ti dajú zážitok na celý život. A bonus? Môžeš networkovať s top ľuďmi z reklamy z celého sveta.
Moja cesta do Cannes bola... povedzme, že celkom divoká. Tento rok som sa úplne prvýkrát zapojil do súťaže Young Lions a úprimne, nevedel som, čo čakať. O to horšie, že moja parťáčka Romana napokon nemohla ísť do Cannes zo zdravotných dôvodov, takže som tam šiel s istou dávkou neistoty. Ale celé to nakoniec dopadlo nad moje očakávania aj keď s Veronikou, ktorá mohla ísť namiesto Romany, sme sa po prvý raz videli až v Cannes. Musím však povedať, že to vôbec neznížilo naše šance na výhru – myslím, že sme sa naladili na rovnaký štýl a tvorili ako tím.
Na to, aby človek išiel súťažiť do Cannes, musí mať istú dávku odvahy. Samotná súťaž vám rozbije harmonogram — u nás to platilo stopercentne, keďže briefing bol od nášho príletu až na tretí deň o 17:00 a po celom dni sledovania prednášok sme už mierne nevládali. Ale aj tak sme sa pustili do práce s nasadením a ešte pred polnocou sme mali prvý nástrel. Naša kategória bola Digital, čo nie je úplne easy – ľahko môžete skĺznuť do inej kategórie a potom sa zamotať v tom, čo chcete vlastne vytvoriť. V stredu ráno sme si ujasnili smer ktorým sa chceme ďalej uberať a pustili sa do rozpracovania naplno.
Téma bola Gen-Z a záchrana divokých včiel. Prišli s konceptom postaveným na tom, že mladí dnes žijú v dokonale uhladenom svete – všetko musí byť tip-top, čisté, perfektné, instagram feed perfektne usporiadaný. Ale včely? Tie tiež musia zvládať tlak perfekcionizmu, ktorým vlastne ľudia ničia ich prirodzené prostredie. Preto sme prišli s kampaňou, ktorá ľudí vyzýva, aby boli… trošku menej dokonalí. Viac messy. Nazvali sme ju Bee Messy.
Young Lions vie dodať fakt obrovskú dávku inšpirácie – aj keď nič nevyhráš. Už len ten fakt, že sa človek nachádza medzi 450 najlepšími mladými kreatívcami z celého sveta, môže riadne nakopnúť. Chcem sa preto poďakovať, že agentúry ako aj This is LOCCO alebo MADE BY VACULIK dávajú šancu mladým ľuďom posúvať sa ďalej. Samozrejme aj KRAS-u a sponzorom, že nám pomáhajú dostať sa tam, kde sa dejú veľké veci.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.