Prvýkrát v Young Lions a rovno so súťažením v Cannes nie je bežná praktika v reklame. Nečakali sme od nášho súťažiaceho debutu vôbec nič, ale stalo sa niečo, čo nás brutálne namotivovalo a ďalej inšpiruje. Napriek tomu, že si z Cannes neodnášame výhru ani shortlist, celá skúsenosť nám dodala neuveriteľnú energiu a pocit spolupatričnosti v reklamnej komunite.
Prihlášku do kategórie film sme si podávali bez skúseností s točením spotov, ale tých 48 + 48 hodín sme si neuveriteľne užívali. S mojou dvojičkou Leou sme si iba raz predtým (ešte na škole) vyskúšali točenie spotu a v konečnom dôsledku nás práve toto motýlim efektom dovialo až do srdca svetovej reklamy.
Hodinu pred našim briefingom sme kráčali od TikTok zóny k hlavnému Palais a prišla správa od media tímu, že dostali brief s témou: Rakovina vaječníkov. Vtedy sme ešte netušili, že rovnaká téma čaká aj nás a s ňou aj 48 hodín študovania, rozmýšľania, vymýšľania, hľadania lokačiek, skúšania scén, točenia, strihania, smiatia, ľutovania a dlhých debát pomedzi to všetko. Prešli sme si naozaj emočnou horskou dráhou od „Prečo sme sa prihlásili do filmu??” po „Toto bolo vlastne super, musíme ten film skúsiť aj o rok!!”
A ako sa nám pracovalo na samotnom briefe?
Brief bol sám o sebe pekne spracovaný a vedeli sme čo a ako musíme dodať. Navyše sa mi veľmi páčilo, že sme mali aj osobnú briefing session priamo od zadávateľov, kedy nám priblížili tému a aj osobnú spojitosť s ňou. Vedeli sme, že túto citlivú tému musíme podať tak, ako si zaslúži a to bola tá náročnejšia časť.
Nemohli sme si príliš uletieť ako na slovenskom kole, pretože sa to nehodilo. Nakoniec sme pracovali s insightom, že keď človek dostane diagnózu rakoviny vaječníkov, zastaví sa pre neho čas a má pocit, akoby zostal v ďalej fungujúcom svete na všetko sám. Hrali sme sa s tou neviditeľnou emočnou ťažobou, ktorá sprevádza pacienta a toto sme sa snažili metaforicky ukázať v spote nehybnou hlavnou postavou.
Pozrite si film, ktorý Thalia Earl pripravila spolu s Leou Hadnagyovou v Cannes:
Jedným z mojich najobľúbenejších momentov celého festivalu bolo samotné vyhodnotenie YL prác, kedy sme síce odchádzali s prázdnymi rukami, ale za to úplne napumpovaní inšpiráciou a vďakou. Výherný film tímu z Guatemaly všetkých 450+ súťažiacich tak hlboko zasiahol, že sme všetci začali výskať a tlieskať a to ešte počas premietania, čo predstavovalo neuveriteľnú podporu napriek tomu, že sme si konkurencia.
Týmto chcem vyzvať všetkých ne-filmárov ako sme aj my, aby vystúpili z komfortnej zóny a prihlásili sa do kategórie film. Nikdy neviete, či tým neobjavíte nové hobby, skrytý talent alebo sa len zabavíte na vlastných nápadoch a nekončiacej kreativite, ktorá vás môže dostať až do Cannes.
Partnermi súťaže Young Lions Slovakia 2025 sú:
- Asociácia mediálnych agentúr (AMA)
- Slovenská sporiteľňa
- Telekom
- TV JOJ
- 365.bank
- Tesco
- Shutterstock
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je zároveň oficiálnym reprezentantom reklamného festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity na Slovensku. Odbornými garantmi súťaže sú Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS), Art Director ́s Club Slovakia (ADC) a MAFRA Slovakia, vydavateľ magazínu Stratégie.