StoryEditor

Júlové Hodnotenie reklám: silné vizuály, vydarený online spot, ale aj diskusia o zdravom regále

04.08.2022, 23:47

Agentúrou mesiaca je THIS IS LOCCO, najvyššie hodnotenou prácou je vizuál agentúry Wiktor Leo Burnett pre Heineken Slovensko.

Celkom 45 prác hodnotila porota v júli. Boli to práce realizované zväčša za jún, z ktorých najviac vynikala kategória Vizuál. Až päť prác postupuje do záverečného Hodnotenia, znamená to, že tak od zadávateľov, ako aj kreatívnych agentúr, získali v priemere viac ako 5,00.
Z kategórie Vizuál je aj práca mesiaca od agentúry Wiktor Leo Burnett pre Heineken Slovensko s názvom - Stvorený pre cyklistov. Po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov získala práca 12,47 bodov.

image

Wiktor Leo Burnett, Heineken SLovensko

Ako druhý najlepší vizuál porota ohodnotila prácu pre ČSOB od MUW Saatchi&Saatchi - Nemíňaj litre na fashion, tretím je práca od Istropolitany pre Nike - Na niektoré športy sa už nedá tipovať.

Porota hodnotila v tomto mesiaci v zložení:

image

Postrehy poroty, ktorá hodnotila v júli

Okrem kategórie Vizuál sa porote páčili práce v kategórii Film - online video - konkrétne išlo o prácu pre Pernod Ricard Slovakia od MUW Saatchi&Saatchi s názvom Večierka. Po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov, práca získala 11,47 bodov.

Porote sa páčila aj práca Kremeľské rozprávky pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku od THIS IS LOCCO. Najvyšie Hodnotenie získala práca v kategórii Digital - Influencer marketing. Aj táto práca postupuje do záverečného Hodnotenia, po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov získala 11,47 bodov.

Od agentúry THIS IS LOCCO sa porota venovala v rozhovoroch aj práci pre Kaufland - Zdravý regál. Agentúra na podporu zdravia umiestnila v predajni pri pokladniach namiesto ponuky sladkostí bedničky s jablkami, ktoré si zákazníci mohli po jednom zobrať so sebou.

A od rovnakej agentúry je aj TV spot pre Kaufland Slovensko Všetci chcú byť veggie-tariáni, jeho úlohou bolo spropagovať nové vegetariánske produkty reťazca. Napriek najvyššiemu hodnoteniu v kategórii Film - TV reklama, práca nepostupuje do záverečného Hodnotenia, pretože od kreatívcov nezískala vyšší priemer ako 5,00. Celkovo po spočítaní oboch porôt získala - 10,13. Neplatí to ale pre kategóriu Film - online video, kde práca postupuje ďalej - 10,87.


Najlepší TV spot, ocenenie za Kremeľské rozprávky, vegetariánsky a zdravý Kaufland - to sú práce, vďaka ktorým sa THIS IS LOCCO stalo Agentúrou mesiaca s celkovým 86,80 bodmi. Druhou najúspešnejšou agentúrou bolo MUW Saatchi&Saatchi - 67,60 bodov.

 

Backstage z Hodnotenia tentoraz pripravil kreatívny riaditeľ Zaraguzy Ondro Kořínek:

image

Ondrej Kořínek, Zaraguza

Hneď na úvod môjho hodnotenia Hodnotenia reklám v Stratégiách navrhujem zrušiť prídavné mená, ktoré dopĺňajú bodovanie. Nepomáhajú, naopak, znejasňujú spätnú väzbu, ktorá má podľa mňa pri hodnotení najväčšiu hodnotu. Napríklad zdravý regál v Kauflande určite nie je klišé (4). Naopak, nápad vymeniť sladkosti pri pokladni za jablká môžeme spokojne hodnotiť ako prospešný (6) alebo inovatívny (7). Spoločný povzdych poroty však znel rovnako, škoda, že regál bol len jeden deň na jednom mieste.

Ak sa vám v THIS IS LOCCO podarí presvedčiť Kaufland, aby vytvorili aspoň jeden permanentný zdravý regál v každej predajni, máte u mňa 10. Prisahám.

Veľmi podobný problém „zmätenia pojmov“ som mal s hodnotením práce pre „Ochranný odev proti predsudkom“ od agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia.

image

Róbert Slovák a jeho priatelia pre Lidl Slovensko

Elegantne naaranžované odevy vo výklade bývalého módneho domu vyzerajú veľmi inovatívne, ale ťažko sa to celé dekóduje. To isté platí pri bodovom hodnotení, ktoré prekročí hranicu piatich bodov. Napríklad print od Wiktor Leo Burnett na Radler nie je prospešný (6), ale je super. Najčastejšie som na hodnotení bodoval päťkou, je to označenie kompetentnej reklamy. A taká, podľa mňa, slovenská reklama je. Ešte dodám, že čím lepší bude priemer, tým lepšia bude celková úroveň. Nech sa nám všetkým daria robiť kompetentné kampane.

 

Pozrite si všetky prihlásené práce, aj výsledky Hodnotenia v júli:

Kategória: Film - televízna reklama

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
5,33
4,80
10,13
2. Na niektoré športy sa už nedá tipovať 1 2 3
Istropolitana Ogilvy
NIKÉ
5,00
4,80
9,80
MUW Saatchi & Saatchi
Kooperativa
5,00
4,60
9,60
Elite - Monday Lovers
Orange Slovensko
4,67
4,80
9,47
ČOSI
RADIO GROUP
5,00
4,20
9,20
MUW SAATCHI & SAATCHI
Slovak Telekom
5,00
4,20
9,20
MUW SAATCHI & SAATCHI
ČSOB
4,33
4,80
9,13
EFFE Bratislava
Liga proti rakovine
4,33
3,80
8,13
MUW SAATCHI & SAATCHI
Slovak Telekom
4,00
3,80
7,80
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
4,00
3,40
7,40
11. Zmysly
EFFE Bratislava
Tchibo
4,33
3,00
7,33

Kategória: Film - online video

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
MUW SAATCHI & SAATCHI
Pernod Ricard Slovakia   
5,67
5,80
11,47
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
5,67
5,20
10,87
MUW SAATCHI & SAATCHI
ČSOB

 4,33

5,00
9,33
 
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
4,00
3,20
7,20
EFFE Bratislava
Tchibo
3,67
3,00
6,67
Istropolitana Ogilvy
SPP
3,00
2,80
5,80
7. Fenomény doby 1 2 3 4 5 6 
EFFE Bratislava
Nay
2,67
2,60
5,27

Kategória: Digital Social Media

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
1. Kremeľské rozprávky
THIS IS LOCCO
Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
5,00
4,80
9,80
2. ŠKODA reminder
Socialists
ŠKODA AUTO Slovensko
3,67
3,60
7,27
EFFE Bratislava
Ekotopfilm/Envirofilm
3,67
3,40
7,07
BOOSTAGENCY/
BILLA
3,00
2,60
5,60
image

Hodnotenie v júli: Kategória Digital Social Media

Kategória: Digital Influencer marketing

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
THIS IS LOCCO
Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku
5,33
5,00
10,33

Kategória: Media

Práca
Agentúra
Zadávateľ
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
4,00
3,80
7,80

Kategória: Promo & Activation, Event

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
4,33
4,40
8,73
BOOSTAGENCY/
TESCO Stores SR
2,67
2,80
5,47

Kategória: Vizuál

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
1. Stvorený pre cyklistov
Wiktor Leo Burnett
Heineken Slovensko
6,00
6,40
12,40
2. Nemíňaj litre na fast fashion
MUW SAATCHI & SAATCHI
ČSOB
5,67
5,40
11,07
3. Na niektoré športy sa už nedá tipovať
Istropolitana Ogilvy
NIKÉ
5,00
5,80
10,80
4. Nalaďte sa na svoje mladšie ja
ČOSI
RADIO GROUP
5,67
5,00
10,67
5. Ako sa robia peniaze
Wiktor Leo Burnett
365.bank
5,00
5,00
10,00
6. Veríme, že dorastú
Elite Monday/Lovers
Orange Slovensko
4,00
4,60
8,60
7. Piatková kampaň
MADE BY VACULIK
.týždeň
4,00
4,00
8,00
8. Zážitky z dovolenky
Popcorn Advertising
Schill Dental Clinic
4,33
3,60
7,93
9. SORRY
EFFE Bratislava
Ekotopfilm/Envirofilm
4,00
3,60
7,60
10. Slovenský ovál
JandL
Slovenský mliekarenský zväz
4,00
3,40
7,40
11. Smejte sa bez obmedzení
Kreatívna Dvojica
Klostermann Zubná Klinika
4,00
3,40
7,40
12. Najvzácnejšia zbierka
EFFE Bratislava
Liga proti rakovine
3,33
3,80
7,13
13: Všetci chcú byť veggie-tariáni
THIS IS LOCCO
Kaufland Slovensko
3,67
3,20
6,87
image

Hodnotenie v júli: Predstavujeme práce prihlásené v kategórii Vizuál

Kategória: Out of Home

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
1. Ochranný odev proti predsudkom
Róbert Slovák a jeho priatelia
Lidl
4,67
4,20
8,87
2. Zážitky z dovolenky
Popcorn Advertising
Schill Dental Clinic
4,67
3,40
8,07
3. Najvzácnejšia zbierka
EFFE Bratislava
Liga proti rakovine
3,00
3,80
6,80
4. NOX - Home of originals
MEDUSA
Medusa
2,67
2,80
5,47
image

Hodnotenie v júli: pozrite si práce prihlásené v kategórii OOH

Kategória: Audio reklama

Práca
Agentúra
Klient
Priemerná známka zadávateľov
Priemerná známka agentúr
Spolu
1. Najväčší generátor čistej elektriny je slnko
Istropolitana Ogilvy
SPP
4,00
2,80
6,80
2. Letná súťaž s Kaufland Card
THIS IS LOCCO
Kaufland SLovensko
4,67
3,20
7,87
01 - Modified: 2022-11-28 08:22:34 - Feat.: - Title: EFFIE 2022: Poznáme prihlásené práce aj zloženie poroty 02 - Modified: 2022-11-02 10:06:06 - Feat.: - Title: Prechádzame digitálnou transformáciou. Najdôležitejším mediatypom sa stáva videoreklama 03 - Modified: 2022-09-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Adam Jánoš: A čo vy na tom Slafkovskom? 04 - Modified: 2022-09-30 10:47:53 - Feat.: - Title: Máme dvoch víťazov septembrového Hodnotenia reklamy. Pozrite si najúspešnejšie práce 05 - Modified: 2022-09-21 15:51:13 - Feat.: - Title: Český porotca o Zlatom klinci: Skladám klobúk a tlieskam vašej odvahe a otvorenej mysli
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2022 03:15