Tomáš Jarinčík Media and Digital Services
StoryEditor

Tomáš Jarinčík o júlovom Hodnotení Stratégií: Niektoré práce sme pochopili až po vysvetlení, niektoré vôbec

08.08.2024, 12:28
Autor:
redred

Tomáš Jarinčík, Client Service Team Leader, Media and Digital Services zhrnul, čo všetko dôležité sa udialo pri júlovom Hodnotení reklamy v Stratégiách. 

„Je to proste reklama,“ zaznelo od jedného z porotcov už v úvode a v takomto duchu sa ďalej nieslo júlové hodnotenie, aj keď niektoré práce túto latku prekročili. Iné ju len tesne lízli. Prác bolo tentoraz neštandardne málo, stačila nám hodinka a pol a jedna káva.

Agentúrou mesiaca je Istropolitana Ogilvy, ktorá prihlásila najviac prác, tvorili približne tretinu hodnotenia. Diskutovaná bola ich séria videí Penalty pre Niké.

Pre niekoho to bolo pridlhé a malo to zbytočné verzie, niektorí sme, naopak, sériu ocenili. Podľa mňa vďaka tomu mohla reklama ľudí dlhšie baviť.

Zastavili sme sa aj pri práci pre Prvú stavebnú sporiteľňu, Bohovská robota v PSS, v ktorej využili potenciál svojho vlastného zamestnanca a zároveň najznámejšieho metalového influencera Cikindelesa. Trochu „cringe“, ale v dobrom zmysle slova.

Celkovo sa najlepšie body rozdávali v kategóriách TV reklama a online video. Titul top práca mesiaca získali MUW Saatchi and Saatchi za prácu SWIPE pre Telekom. Toto nebola len reklama. Bodovala vo všetkých prihlásených kategóriách, aj keď vizuál už bol slabší a audio podľa mňa samo osebe nebola reklama, samozrejme, no v súhre s ostatnými formátmi kampane to bolo skvelé a funkčné. Pozitívne sme hodnotili spracovanie, nápad a prepojenie produktu s cieľovkou.

Aj napriek slabšiemu bodovému hodnoteniu mňa bavila aj práca Legendárne osvieženie so Saganom pre Zlatý Bažant v kategórii TV reklama. V porote sme diskutovali o tom, či tomu niečo nechýba. Áno, stavili na jednoduchý humor a celebritu a podľa mňa to v tomto prípade aj stačilo.

Aj keď pri vizuále sa to dalo dotiahnuť ešte ďalej, prepojiť s obsahom vnútri, aby zadná obálka časopisu neostala len bežnou inzerciou. Ale ľahko sa to hovorí, keď neriešime rozpočet, však?

Niektoré práce sme pochopili a ocenili až po vysvetlení, niektoré sme nepochopili ani po tom, napríklad futbalové bonusy z bufetu pre Tipos. Celkovo vizuály boli v tomto kole slabšie, ale Kategóriu OOH zachránila práca pre Zvolenský, ktorú sme hodnotili jednoducho ako peknú a vo vizuáloch to bohovsky uhral Cikindeles, aleluja.

Backstage z Hodnotenia napísal aj Creative Director Mannschaftu Matúš Kvas. Môžete si ho prečítať v tomto článku. 

Kompletné hodnotenie rozdelené podľa jednotlivých kategórií nájdete v týchto článkoch: 

Film, TV reklama: Swipe bodoval vysoko. A naprieč kategóriami

Online film a reklama: V tejto kategórii sme objavili prácu mesiaca

Digital: V influencer marketingu zabodovala PSS, v social media Orange

Selfpromo: Istropolitana chcela osloviť študentov na party. Podarilo sa jej to?

OOH: Bohovský, mňamkovský, skrátka najlepšovský! Aj taký môže byť Zvolenský

Najlepší vizuál mesiaca júl má Zvolenský a Istropolitana

Media a Audio: Výber bol slabší, body priemerné

01 - Modified: 2024-10-16 14:46:21 - Feat.: - Title: Digital social media: Orange a Made by Vaculik uspeli v ďalšej kategórii 02 - Modified: 2024-10-16 14:10:43 - Feat.: - Title: Film, TV reklama: V ostrej konkurencii zabodovali Lupiči od Kauflandu 03 - Modified: 2024-10-16 13:54:42 - Feat.: - Title: Craft: SWIPE pôsobí cook, trendy a výrazne. Aj preto vyhral septembrové Hodnotenie Stratégií 04 - Modified: 2024-10-16 14:25:05 - Feat.: - Title: Online film a video: Krásne spracovanie a silný odkaz, hodnotí porota Influendcérky 05 - Modified: 2024-10-16 13:56:23 - Feat.: - Title: Promo & Activation, Event a Media: Slovnaft BAjk zaujal neopozeranou mechanikou
menuLevel = 2, menuRoute = news/hodnotenia, menuAlias = hodnotenia, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. október 2024 15:51