Za kampaň Simulátor autizmu získal Seesame cenu 2017 SABRE Awards EMEA v kategórii Central Eastern Europe. Kampaň pre Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom (SPOSA) pomáha verejnosti a zamestnávateľom pochopiť, ako vnímajú svet ľudia s autizmom a v čom môžu byť dobrí a výkonní v práci.
Vyhlasovanie víťazov Global SABRE Awards prebehlo včera v noci v americkom Miami Beach. Organizátorom je magazín Holmes report a vedie ju analytik Paul Holmes.
Simulátor autizmu využíva technológiu virtuálnej reality. Stačí si nasadiť špeciálne okuliare a človek sa ocitnete v inom svete. Pre bežného človeka normálne javy, ako napríklad zvuk tikajúcich hodín alebo zvonenie telefónu, sú zrazu mimoriadne rušivé a znepokojujúce. Presne tak, ako pre autistov až na to, že oni v tomto svete žijú neustále.
„Simulátor pomohol ľuďom vžiť sa do kože autistov. Vďaka nemu spoznali, v čom sa ich vnímanie odlišuje a čo prežívajú. A s týmto poznaním nám potom veľa z nich pomohlo rozbehnúť projekt, v rámci ktorého sa snažíme ľudí s autizmom zamestnať,“ vysvetľuje Ivan Štubňa zo SPOSA.
„Kampaňou sa podarilo dosiahnuť oveľa viac, než len zvýšiť povedomie o autizme. Prostredníctvom zážitku sme zmenili postoj a zvýšili empatiu voči osobám s autizmom. S využitím technológií sa nám podarilo vytvoriť podmienky, ktoré zmenili správanie ľudí. Dokonca aj manažéri na strane potenciálnych zamestnávateľov boli vďaka tomu citlivejší a pripravenejší s autistami spolupracovať. Verím, že práve takéto zmeny správania robia našu prácu užitočnou a zmysluplnou,“ komentuje oznámenie výsledkov Michaela Benedigová, Managing Director&Partner Seesame. „Nové technológie nám umožňujú robiť zmysluplnejšie kampane viac ako kedykoľvek predtým. Ľuďom dokážeme sprostredkovať zážitky, o ktorých mohli doteraz len počúvať. V takýchto kampaniach vidíme obrovský potenciál, a preto u nás v posledných troch rokoch vznikol celý tím, ktorý sa hľadaniu podobných prepojení venuje.“
Seesame je komunikačná agentúra, ktorá vznikla v roku 1996. Jej mottom je robiť komunikáciu so zmyslom – teda prinášať výsledky vo vzťahoch aj v podnikaní. Pre klientov zabezpečuje služby v štyroch oblastiach – PR, Marketing, Digital a Public Affairs.