Ako vnímate vašu nomináciu na ocenenie Marketér roka, ktoré po prvýkrát tento rok vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu?
Veľmi si vážim uznanie od kolegov z brandže. Nie je to ale výsledok jedného človeka. Stoja za ním šikovní a zanietení ľudia u mňa v tíme, ale aj naprieč celou firmou. To všetko s podporou CEO a mojich kolegov z boardu.
Komu inému by ste dopriali ocenenie Marketér roka za rok 2017?
Ktorémukoľvek z finalistov. Či už je to Ronald Lupták z Heinekenu a ich parádna Bažant 73-ka vyladená od produktu až po komunikáciu a naviac s veľmi pozitívnymi predajnými výsledkami, alebo Martina Hrivnáková s významne vysokou efektivitou komunikačného konceptu. Ocenenie by si zaslúžila aj Lucia Rabatinová za lovemark Curaproxu.
Čo sa vám v tomto roku podarilo v oblasti marketingu dosiahnuť, na čo ste vy osobne najviac hrdý?
Mediálne najvýraznejšia bola určite naša kampaň k 17. novembru. Tento rok sme netradičným spôsobom oslávili aj 10.výročie a priniesli nový komunikačný koncept. Naviac sme po niekoľkých rokoch priniesli úplne nové tarify do portfólia. Či už naše dáta-centrické paušály, novú predplatenú kartu, alebo internet na doma. A k tomu sme ustáli aj zrušenie roamingových poplatkov. Je to bláznivá jazda, ale stojí to za to.
Akú dobrú radu alebo odporúčanie by ste dali kolegom z marketingu, ktorí pracujú na strane zadávateľov?
Milujte to, čo robíte. Pozerajte na vec očami zákazníka a najmä zjednodušujte. Ak neviete povedať, prečo by vaše produkty a služby mali milovať vaši zákazníci, nebudú to vedieť ani oni.
Kde a ako čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu marketéra?
Všade okolo mňa. Spájaním informácii, insightov, čísiel, posolstiev či reakcií.
BIO
Igor Tóth je riaditeľom marketingu v spoločnosti O2. Má bohaté skúsenosti v oblasti marketingu a v O2 pracuje už od roku 2008. Naposledy v O2 pôsobil na pozícii vedúceho oddelenia komerčného marketingu, kde bol zodpovedný za riadenie marketingových aktivít v segmente rezidenčných aj biznis zákazníkov. Ešte predtým zodpovedal za marketingové akvizície, lojalitu, retenciu a oblasť marketingového prieskumu. V roku 2011 absolvoval stáž ako analytik pre zákaznícku skúsenosť v centrále Telefónica Europe v Londýne. Predtým ako nastúpil do spoločnosti O2, pracoval v oblasti marketingového prieskumu v spoločnosti T-Mobile. Igor tiež pôsobí ako externý prednášajúci na Fakulte managementu Univerzity Komenského.
Dôvody nominácie
Na ocenenie Marketér roka, ktoré vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu, je nominovaný za mnohými cenami ovenčenú kampaň "17. november" aj úspešnú zmenu dlhodobo úspešného konceptu "Maňušky" za nový, ktorý reprezentuje podmorský svet na čele s tuleňom Tonom. Igor a jeho tím dlhodobo, cieľavedomo a odvážne prinášajú marketingové riešenia, ktoré sú v súlade s brand essence O2 v podobe férovosti, ktorá je integrálnou súčasťou nielen reklamy, ale aj produktu a služieb. O2 je dnes benchmarkom v kategórii, ktorú môžeme označiť ako značka s názorom.
Pripravil: Marek Kopča, Ľudia z marketingu, o.z.