StoryEditor

Infografika: Na Slovensku pribúdajú stovky e-shopov

25.10.2021, 10:04
Autor:
(red)(red)
Internetové nakupovanie láme rekordy.

Slovenská e-commerce scéna, podľa analýzy spoločnosti Shoptet, v súčasnosti pokračuje v rastúcom trende. Výsledky tretieho kvartálu 2021 hovoria o nových e-shopoch, rastúcom obrate aj stúpajúcej výške online nákupov.

Pandemický rok 2020 priniesol aj na Slovensku rekordy v internetovom nakupovaní. Napriek tomu čísla ďalej rástli aj od začiatku tohto roka. Tretí kvartál tohto roka priniesol celkový obrat slovenských e-shopov na úrovni 402,4 milióna eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, keď obrat dosiahol 379,3 milióna, ide o vyše 5-percentný nárast.

„Situácia okolo koronavírusu nepochybne pomohla odvetviu e-commerce k rýchlejšiemu rastu. Nárast sa v treťom kvartáli síce mierne spomalil, ale v medziročnom porovnaní sa obrat stále zvyšuje,“ konštatuje Samuel Huba, CEO spoločnosti Shoptet, na ktorej platforme v súčasnosti funguje už takmer 29-tisíc internetových obchodov.

Shoptet

​Podľa analýzy rastie aj priemerný nákup Slovákov v e-shopoch, ktorý v treťom kvartáli tohto roka dosiahol sumu 80,60 €. V porovnaní s druhým štvrťrokom 2021 je to 5,2-percentný nárast. Slovenskí zákazníci majú opäť aj o niečo väčší výber, pretože na našom trhu stále rastie aj počet e-shopov. Za posledné tri mesiace ich len na platforme Shoptet vzniklo vyše 500.

Slováci v tomto roku dokonca porušujú aj štandardné trendy v oblasti e-commerce. Kým v letných mesiacoch zvykli internetové obchody zaznamenávať mierny pokles tržieb, tentoraz sa priemerná hodnota nákupu dostala najvyššie práve v mesiacoch júl a august. 

Aktuálne zmeny pandemickej situácie ovplyvňujú aj spotrebiteľské správanie. Zákazníci napríklad zjavne reagujú na uvoľnenie opatrení a otvorenie hraníc. To sa podpísalo na enormnom, až 128-percentnom kvartálnom náraste objednávok v segmente cestovania. Predáva sa oveľa viac kufrov a cestovnej batožiny. 

O 87 percent vzrástol v treťom kvartáli aj záujem o zberateľské produkty ako minerály, drahé kamene, zberateľské kartičky a podobne. Nárast o 37 percent zaznamenal aj segment mobilných telefónov a GPS. Naopak, výrazne klesol záujem Slovákov o služby, ktoré sa prepadli až o 72 percent. Zaujímavý je aj 19-percentný pokles nákupu tabakových produktov.

Na porovnanie, na českom trhu najviac rástli objednávky zberateľských predmetov, výrazne rástli aj objednávky v erotických e-shopoch. Najväčší pokles zaznamenala kategória záhradkárstva, zábavy a tiež tzv. protipandemický a medicínsky tovar ako rúška a lieky.

01 - Modified: 2024-01-17 13:14:34 - Feat.: - Title: Slovenským e-shopom rastú objednávky aj obraty, koniec roka bol silný 02 - Modified: 2023-10-20 07:57:20 - Feat.: - Title: V hlavnej úlohe jesennej kampane Shoptetu sú úspešní podnikatelia 03 - Modified: 2023-09-11 09:35:32 - Feat.: - Title: E-commerce sa pripravuje na vianočnú sezónu. Čo musia e-shopy urobiť hneď teraz? 04 - Modified: 2023-08-11 06:15:06 - Feat.: - Title: Slováci sa vrátili k online nákupom, stúpli obraty e-shopov aj počty objednávok 05 - Modified: 2022-11-29 14:26:37 - Feat.: - Title: Black Friday: Shoptet hovorí o rekordných ziskoch, dáta Heureky a Upgates to nepotvrdzujú
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 18:12