Novým členom Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA) sa aktuálne stala prieskumná agentúra 2muse. Podľa slov Rastislava Kočana, predsedu SAVA, je ambíciou asociácie pokračovať v rozširovaní a prijať agentúry, ktoré sa zaviažu k vysokej kvalite a dodržiavaniu štandardov ESOMAR (Európske združenie pre marketingový výskum a výskum verejnej mienky) a SAVA.
Motiváciu stať sa členom SAVA približuje Stanislava Púčková, výkonná riaditeľka 2muse: „Prieskum je užitočný a mocný nástroj marketingu. Na to, aby dobre plnil svoju základnú úlohu – cielene zisťovať informácie potrebné pre rozhodovanie sa – musí byť metodicky korektný a v súlade s vedeckými štandardmi. Na Slovensku zastrešuje dodržiavanie štandardov kvality a transparentnosti SAVA a my sme radi, že sme od septembra rozšírili rady výskumníkov, ktorí sa práve v rámci tohto združenia podieľajú na udržiavaní a formovaní tej najvyššej kvality prieskumnej práce. Budeme tak môcť priložiť ruku k dielu a veríme, že možno nepriamo aj zlepšovať reputáciu prieskumov v očiach verejnosti.“
Od počiatku existencie je agentúra individuálnym alebo firemným členom ESOMARu.
SAVA vznikla v 23. 4. 1999 ako výberové združenie agentúr alebo fyzických osôb zaoberajúcich sa výskumom trhu a verejnej mienky. Oficiálne pristúpila k plneniu ustanovení Medzinárodného kódexu pre marketingový výskum a výskum verejnej mienky, ktorý vydala Medzinárodná obchodná komora a ESOMAR. Členovia SAVA sa písomne zaviazali vo svojej činnosti dodržiavať medzinárodný etický kódex a základné štandardy kvality výskumnej praxe.
Členské agentúry SAVA:
2muse
ACRC
Agentúra AKO
FOCUS, Centrum pre sociálnu a marketingovú analýzu
Go4insight
IPSOS Slovakia
Kantar Slovakia