StoryEditor

Deti v núdzi musí byť počuť, zhodujú sa známe osobnosti

19.11.2021, 15:18
Autor:
REDRED
Kampaň pre Úsmev ako dar pripravili Respect APP a SKPR STRATEGIES, o produkciu sa postarali v Eallin/Nomad Films.

Nezisková organizácia Úsmev ako dar eviduje v porovnaní s obdobím pred pandémiou stopercentný nárast rodín s maloletými deťmi, ktorým pre stratu zamestnania živiteľov a samoživiteľov hrozí bezdomovectvo.

Pomocnú ruku sa Úsmev ako dar snaží podať každému, no jej kapacity na to už často nestačia. Od začiatku pandémie organizácia kontinuálne pomáha viac ako 2800 rodinám. Nejde pritom len o finančnú pomoc, rodinám sprístupňuje aj zdravotnú starostlivosť či lieky.

„Mnoho rodín sa otriasa v základoch, reálne prichádzajú o prácu, o svoje bývanie. Boja sa, že sa nedokážu dostatočne postarať o svoje deti, že im nedokážu zabezpečiť základné životné potreby. Vtedy nastupuje pocit beznádeje, úzkostné poruchy, depresie. Kríza sa tak ešte viac prehlbuje a rodiny sa dostávajú do situácie, keď im hrozí odňatie dieťaťa," opisuje Jozef „Jogo“ Mikloško, predseda organizácie Úsmev ako dar.

„Systematicky pomáhame rodinám, aby mali s deťmi naplnené základné životné potreby, povzbudzujeme a snažíme sa im ukázať, že každá situácia má východisko,“ približuje.

Príbehov rodín v núdzi a detí, ktoré museli ísť do detského domova pre zlú sociálno-ekonomickú situáciu, je až príliš veľa a v spoločnosti sú často prehliadané. Preto sa mnohé známe osobnosti rozhodli v spolupráci s Úsmev ako dar prepožičať svoju tvár deťom, aby bolo ich príbeh skutočne počuť. 

V kampani vystupuje napríklad Adela Vinczeová, ktorá si myslí, že ekonomické podmienky rozdelili veľmi veľa rodín, no málo sa o tom hovorí.

„Ľudia majú často predsudky a myslia si, že deti idú do domov len preto, že ich rodičia sú nezodpovední a nejakým spôsobom vinní. A pritom aj sa oni sami, či už vplyvom generačných návykov alebo okolnosťami, dostanú do situácie, keď s tými deťmi nemôžu byť. Nech sú rodičia akýkoľvek, pre deti sú vždy tí najkľúčovejší,“ vyjadrila sa moderátorka.

Do kampane sa zapojilo aj množstvo ďalších známych osobností na čele s Matejom Cifrom, Kristínou Tormovou, Jakubom Lužinom, Lukášom Frlajsom či Vedátorom. Z ich úst odznejú príbehy detí v televízii aj na sociálnych sieťach.

Respect APP

​„V kampani Deti v núdzi musí byť počuť rozprávame príbehy detí ústami známych osobností. Tak ako tváre populárnych osobností a influencerov vídame denne a denne počujeme aj ich hlas, tak hlas detí ohrozených chudobou sa k nám nedostane," hovorí Yolka Udičová z Respect APP.

​„Preto známe tváre prepožičiavajú svoju tvár a hlas tým, ktorí si v spoločnosti zaslúžia zvýšenú sledovanosť a pozornosť. Sajfa s dievčenským hlasom či Kristína Tormová s chlapčenským diváka zaujmú od prvej sekundy a motivujú vypočuť si príbehy detí dokonca," vysvetľuje.

​„Práve v tejto neľahkej dobe je dôležité prinášať ľudské príbehy a ukazovať príklady spolupatričnosti. Preto je pre integrované kampane dôležitá aj komunikácia prostredníctvom médií, ktorá nám dáva možnosť ísť v téme do väčšej hĺbky a zasiahnuť širšie cieľové skupiny a vyvolať diskusiu vo verejnosti,“ ozrejmuje Soňa Lexmanová z SKPR STRATEGIES.

Úsmev ako dar a agentúra Respect APP spolupracovali od roku 2007 na mnohých kampaniach. Ich posledným výrazným počinom bola minuloročná onlinová zbierka #konieczlýmsnom, ktorej sa podarilo pre rodiny v núdzi vyzbierať rekordných vyše 34-tisíc eur. Agentúra SKPR STRATEGIES zastrešuje komunikáciu Úsmevu ako dar od svojho vzniku v roku 2015.

Vizitka kampane

Klient: Úsmev ako dar
Agentúra:
 Respect APP
CreativeDirector: Lukáš Lukonič
Copywriter: Ondrej Štefánik, Lukáš Lukonič, Michael Papcún
Art Director: Lenka Juhasová, Rasťo Záležák, Michal Kvasnica
Strategyplanner: YolkaUdičová
Account manager: Simona Novomeská
Head of Digital: Barbora Jozefíková
Video online: Viktor Kamenický

Produkcia: EALLIN/NOMAD Films
Producent: Jozef Lipa
Production manager: Eva Šimonovičová
Réžia: Juraj Štepka
Kamera: Martin Chlpík
Zvuk: Surosound

PR: SKPR STRATEGIES

01 - Modified: 2021-11-08 09:27:27 - Feat.: 0 - Title: Ako spoznáte správneho Nitrana? Nemá na saláme 02 - Modified: 2021-06-21 06:58:59 - Feat.: 0 - Title: Úsmev ako dar priniesol netradičné predstavenia talentovaných detí 03 - Modified: 2021-05-17 13:12:47 - Feat.: 0 - Title: Džastin Výber zotiera internetový hejt v skladbe #hejterpočúvaj
01 - Modified: 2024-01-23 08:35:34 - Feat.: - Title: Spojenie portálu Dovolenka.sme.sk a Respect APP prináša kampaň ideálnej dovolenky 02 - Modified: 2024-02-14 08:00:00 - Feat.: - Title: KRAS špeciál: Udalosti, ktoré v roku 2023 ovplyvnili život agentúr 03 - Modified: 2023-12-13 15:20:44 - Feat.: - Title: Respect APP má novú Associate Creative Directorku 04 - Modified: 2023-10-06 09:37:08 - Feat.: - Title: Viete ako vysloviť Hyundai Tucson? Automobilka prichádza s nevýslovne dobrou ponukou 05 - Modified: 2023-09-12 08:08:17 - Feat.: - Title: Petit Press a Respect APP s novou kampaňou. Komunikujú zlúčenie novín Korzár a SME
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 18:35