Prečo robíte to, čo robíte?
Asi preto, že je to práca, ktorá ma baví. A vraj keď človeka niečo baví, tak vlastne nepracuje.
Čo si na vašej práci najviac ceníte?
Asi to, že každý deň prináša niečo nové. A ešte si cením kolegov, samozrejme, neviem, či by som aj inde našiel takúto zostavu ľudí v práci.
Aké skills by mal mať super art director?
Hmm... „Super“ art director by podľa mňa mal mať hlavne „super“ nápady, ktoré by mal vedieť spracovať do „super“ peknej a pochopiteľnej podoby. To je podľa mňa skill, ktorý treba, ostatné sú už len doplnky.
Čo je na vašej práci najťažšie a čo najlepšie?
Najťažšie je asi chodiť všade načas a všetko stíhať. Najlepšie je asi to, že viem kombinovať veci, ktoré som sa počas života v reklame naučil, a teda moja práca nie je ponorka – Beatles som aj tak nikdy nemal veľmi rád.
Čo robíte, keď nestíhate? Akú „výhovorku“ najčastejšie používate pred klientom – šéfom?
Určite nemôžem povedať, že nemám nápad. Aj keď niekedy trvá dlhšie k niečomu sa dostať. Najlepšia výhovorka je niečo, čo znie ako výhovorka: Už by sme vám to aj poslali, ale, bohužiaľ, akurát malé pandy prehrýzli kábel a museli sme ich zachraňovať (k tomu pridať gifko malej pandy), a človek aj zabudne, o čo išlo.
Tomáš Bánik pracuje pre agentúru Triad a k získaniu ocenenia Art Director roka mu pomohla najmä práca 17. november. Pozrite si, kto sa umiestnil na ďalších miestach.
Prečítajte si aj rozhovor s Veronikou Romsauerovou (Strategy Director roka 2017), Martinom Woskom (Creative Directorom roka 2017), Maru Mitlíkovou (Account Directorom roka 2017) a Romanom Hríbikom (Copywriter roka 2017).