Za posledný týždeň, odkedy sme vám písali napríklad o spoločnosti Diesel, ktorá predávala fakeovú verziu svojho oblečenia Deisel, sa na trhu objavilo viac zmien týkajúcich sa reklamy, ako samotné reklamy, ktoré by boli nejakým spôsobom ohromujúce.
Najväčšia novinka, ktorá sa udiala v oblasti reklamy, bude určite prelomovou zmenou. Zadávateľom reklamy už totižto nestačí product placement, preto posúvajú promovanie svojich produktov alebo značky na vyšší level. V seriáli alebo filme si po novom zaplatia dialóg alebo dokonca celú zápletku.
Buď jedno alebo druhé bude podľa inzerentov efektívnejšie, ako umiestňovanie produktov nenápadne počas deja. Ako prvá si takúto formu reklamy zaplatila spoločnosť, ktorá je najväčším zadávateľom reklamy na svete - Protect & Gamble. V americkom sitcome Black-ish si zaplatila dejovú zápletku. Viac si prečítate v tomto článku:
Aj Instagram predstavil dva nové formáty reklamy. Ponúka tak inzerentom kreatívnejšie využitie reklamného priestoru v Insta Stories, alebo reklamy s názvom Collections Ads, ktoré podporujú predaj v oblasti e-commerce.
A ešte ukážka zaujímavých reklám:
Spoločnosť Hornbach reklamuje niečo, čo nie je možné si kúpiť. Vyzýva ľudí, aby si dizajnový kúsok vyrobili. Firma sa prostredníctvom spolupráce so spoločnosťou Heimat spojila s dizajnérom a architektom Sigurdom Larsenom a vytvorila modernú stoličku, ktorú je možné postaviť si z produktov, ktoré kúpite v Hornbachu. Ponúka samozrejme aj návod, ako na to.
Stolička je prvá zo série nábytku, ktorý nesie názov Werkstück Edition. V spolupráci s ďalšími známymi dizajnérmi bude Hornbach prinášať ďalšie návody a inšpirácie na vytvorenie dizajnových kúskov nábytku. Hornbach reklamou vyzýva ľudí, aby si krásny nábytok vytvorili sami a nebáli sa postaviť si ručne niečo, čo neskôr budú ešte viac milovať, ako keby to kúpili v obchode ako hotový kus.
Samsung pokračuje v kampani s názvom "Do what you can´t". Minulý rok sa mu z tejto série vydaril spot s pštrosom, ktorý pomocou virtuálnej reality vzlietol.
Tentokrát ukazuje rôznych ľudí, ako sa snažia popasovať s výzvami, ktoré podľa nich nie sú možné. Na konci spotu však ukážu, že všetko je možné a dokonca aj dievča s amputovanou nohou to dokáže a pomocou VR sa naučí chodiť.
Obidva spoty sú z dielne kreatívnej agentúry Leo Burnett Chicago.
Na záver pre inšpiráciu pridávame článok, v ktorom sme písali o top piatich reklamných kampaniach na svete za rok 2017.