Máme pred sebou najvýznamnejší týždeň slovenskej kreativity. Okrem vyhlásenia najkreatívnejších prác slovenskej reklamy, čaká všetkých priaznivcov veľkolepý Festival kreativity, ktorý bude okrem zaujímavých slovenských spíkrov, hostiť aj zvučné zahraničné mená svetovej reklamy. Zrekapitulujme si, čo by vám tento týždeň nemalo ujsť.
1. Festival kreativity v úžasnom prostredí
Aj tento rok organizátori obohatili týždeň kreativity o špeciálny Festival kreativity. A umiestnili ho do netradičného prostredia, ktoré určite prispeje k neopakovateľnej atmosfére celého podujatia. Prednášky svetových a domácich spíkrov môžete sledovať na lodiach a popritom si vychutnať pohľad na Bratislavu priamo z pobrežia Dunaja. Viac info tu.
2. Zvučné svetové mená na Slovensku
Festival kreativity sa začína už vo štvrtok. Príďte si vypočuť svetové mená na bratislavské stage. Hneď zrána vám Thomas Kloster porozpráva o tom, prečo by značky mali robiť dobro - Goodvertsing a prečo sa im to vlastne vypláca. Bezprostredná Julia Izmałkowa, ktorá minulý rok prvýkrát ohúrila účastníkov v Cannes, bude na Slovensku hovoriť o tom, prečo je pre človeka prirodzené klamať a čo by si z tohto mali odniesť značky. Veľký reklamný mág prichádza zo Švajčiarska, i keď svoj profesijný život strávil skôr v Nemecku. Michael Conrad, ktorý pomohol Leo Burnett Worldwide stať sa v roku 2000 „Global Agency Network“ a „Most Awarded Agency Network“ v roku 2001. Na Slovensku bude Miacheal hovoriť na tému content marketingu, čo je jeden z trendov súčasnej komunikácie. Aj vy rozmýšľate nad tým ako umelá inteligencia ovplyvní kreatívny biznis? Tak presne na túto otázku vám odpovie Jamshid Alamuti. Vraj je to výborný transformačný stratég, vývojový expert, kreatívny líder a najmä rodený komunikátor. Nezmeškajte jeho vystúpenie už tento týždeň vo štvrtok. Na Slovensko zavíta aj Oleg Barinboim, ktorý ako prvý natočil reklamu v beztiažovom stave. A netreba zabudnúť na Kazmu Kazmitcha, ktorého krédom, minimálne v Bratislave, je: To je život a nič viac už nebude.
3. Špeciálny workshop prvej dámy britskej kreativity
Na Slovensko príde aj Alexandra Taylor, ktorá bola v roku 2014 ocenená globálnou asociáciou kreatívnej reklamy D&AD, za jej výnimočný prínos v reklame, najvýznamnejšou kreatívnou cenou „The Presidents award“. Slovenských kreatívcov prevedie špeciálnym workshopom The Art Of Art Direction. Ak chcete niečo v slovenskej reklame dokázať, nemali by ste workshop Alexandry vynechať. Už tento týždeň v piatok, voľných je pár posledných miest.
4. Učte sa od najlepších zo Slovenska
Festival kreativity nie je iba o zvučných svetových menách. Aj na Slovensku máme odborníkov, ktorí sú vo svojej triede top. A práve im je určený špeciálny stage, na ktorom vystúpi napríklad Michal Pastier. Michal ponúkne originálny pohľad na nastavenie brand identity tak, aby fungovala konzistentne a efektívne nielen vtedy, keď máme rozpočet na kampaň. Špeciálne blok patrí aj odborníkom z digitálu a Asociácii digitálnych marketingových agentúr. PR asociácia pripravila špeciálne prednášky, v ktorých sa dozviete ako fungovali a ako vlastne vytvoriť najúspešnejšie PR kampane. Zaujímavý insight sú pripravení ponúknuť v rozhovore hudobníci Rytmus, Yxo a Viktor Hazard. Dozviete sa, čo všetko urobili pre reklamu. Budú hovoriť o tom, ako sa z nich stali po čase marketéri, ktorí pracujú so svojim menom ako so značkou. A keď už spomíname marketérov, ani tí nebudú chýbať na štvrtkovom Festivale kreativity. Ľudia z marketingu vraj nemajú radi craft, ale to si príďte vypočuť už tento štvrtok na Festival Kreativity.
5. Spoznajte mladé talenty
Tak ako každý rok, aj tento môžeme vidieť tie najlepšie práce mladých levov - Young Lions, ktorí nás budú reprezentovať v Cannes. Organizátori otvorili sedem kategórií, čo znamená minimálne sedem svetových kreatívnych nápadov. A netreba zabudnúť ani študentské kreatívne práce a súťaž Žiarovka. Kompletný program Festivalu kreativity nájdete tu.
6. Zlatý klinec - najväčší network brandže na Slovensku
Vrcholom Festivalu kreativity je Zlatý klinec, oceňovanie najkreatívnejších prác na Slovensku. Okrem víťazov v jednotlivých kategóriách spoznáme víťazov Young Lions, nového Filipa, zistíme, kto získa Art Prix, prípadne najvzácnejšie ocenenie v reklame Grand Prix. A tiež spoznáme najúspešnejšiu kreatívnu agentúru večera Véčko. A najmä, Zlatý klinec je najväčšou udalosťou v brandži, preto veríme, že každý, kto sa dočítal až sem, príde aj na tohtoročný Zlatý klinec už tento piatok. Veľkým sviatkom slovenskej reklamy vás tento rok prevedie Jakub Kohák.