„Po roku a pol intenzívnej práce, zbieraní a točení rozhovorov, a hľadaním prác v hlbinách internetu, či agentúrnych zákutiach, sa nám to podarilo, a teším sa na krst tejto knihy na Zlatom klinci”, hovorí za celú redakciu Katarína Králiková, členka prezídia ADC.
Nájdete tu rozhovory so všetkými(!) Filipmi, teda najkreatívnejšími osobnosťami slovenskej reklamy, top klientmi aj mediálnymi agentúrami. Každé desaťročie sprevádza vtipný text Sama Marca, a tak kniha nie je len archívnou zbierkou, ale naozaj príjemným čítaním pre každého, aj mimo brandže.
„Názov knihy Toto už bolo! vystihuje moment z brainstormingov, kedy sa vám “rozvieti” a vaše úprimné kolegynstvo vás upozorní na už existujúcu kreatívu. Knihu sme koncipovali ako dizajnový kúsok, tzv. “coffee table book”, ktorá by nemala chýbať v žiadnej agentúre, či na marketingovom oddelení."
V krátkej anotácii o knihy autori uvádzajú:
Možno by sme mohli povedať, že táto kniha je plná inšpirácie a kampaní vyrážajúcich dych. Áno, miestami je. No miestami aj nie. Nájdete v nej totiž aj reklamy, ktoré sú naozaj príšerné. A tak je to správne. Táto kniha je totiž autentickým prierezom tridsiatimi rokmi slovenskej reklamy.
Je galériou kampaní, nad ktorými slovenskí kreatívci strávili dlhé noci, accounti pri nich spálili stovky hodín napríklad faxovaním, kuriéri minuli hektolitre benzínu na prevoz betakamov a klienti boli ochotní zaplatiť aj cestu cez pol sveta, len aby zachytili ten správny odtieň piesku na nekonečných argentínskych dunách. Toto nie je len kniha. Je to dôkazový materiál, že slovenská reklama vie byť poriadna jazda!
Za celú redakciu: Katarína Králiková, Frederika Kovalčíková, Adam Marčan, Jakub Kuvik, Juraj Bartoš, Juraj Kováč, Jaro Vígh, Peter Michalka.
Knihu “Toto už bolo” si objednajte na stránke www.totouzbolo.sk, počet kusov je obmedzený a tak sa treba poponáhľať.

