Prague International Advertising Festival sa tento rok koná už deviatykrát. Najlepšie práce, ktoré sa dostali na shortlist, boli dnes zverejnené. Zo slovenských agentúr zabojujú o ocenenie Wiktor Leo Burnett, Istropolitana Ogilvy, TRIAD, Effectivity POWERED BY PUBLICIS, MUW Saatchi & Saatchi, THIS IS LOCCO a MADE BY VACULIK.
Všetky agentúry si odnášajú 70 bodov za každý shortlist do súťaže Agentúra roka, v prípade získania ocenenia si pripíšu 70 bodov za bronz, 100 bodov za striebro, 150 bodov za zlato a 300 bodov za Grand Prix.
Agentúry zabodujú o ocenenie s týmito prácami:
V kategórii Kreatívne využitie tradičných reklamných formátov získala shortlist práca od agentúry Wiktor Leo Burnett pre klienta Heineken.
Okrem toho získala agentúra shortlist aj v kategórii Princíp hry. Práca takisto pre klienta Heineken s názvom Hurbanovský centimeter. Agentúra pripravila microsite, na ktorej si ľudia mohli kúpiť kúsok hurbanovského poľa za Facebook share, a na ňom vypestovať jačmeň potrebný na výrobu fľašky piva. Tú potom dostali domov s personalizovanou etiketou.
TRIAD získal štyri shortlisty v kategóriách Využitie redakčného obsahu, Vyrozprávanie príbehu, Zapojenie publika a Kreatívny branding. Všetky štyri shortlisty patria práci 17. november.
Agentúra Istropolitana Ogilvy sa prebojovala na shortlist s prácou Magna- Moje dieťa v dvoch kategóriách- Využitie redakčného obsahu a Bleskový zásah.
Effectivity POWERED BY PUBLICIS zabodovala v kategóriách- Vyrozprávanie príbehu, Bleskový zásah a Kreatívny branding. Štyri shortlisty v troch kategóriách patria práci pre EKOTOPFILM.
MUW Saatchi & Saatchi sa umiestnila na shortliste v kategórii Bleskový zásah s prácou Rádiobudíčky pre klienta KOOPERATIVA.
V kategórii Kreatívny branding bodovala práca agentúry MADE BY VACULIK pre klienta Tatra Banku- "Karta, ktorá má význam". Na kampaň sme sa opýtali Petra Iža, Creative Directora z MADE BY VACULIK: "Ide o limitovanú edíciu kreditnej karty, ktorá bola venovaná slovenskému jazykovedcovi Ľuborovi Králikovi. Slovník, ktorý slovenčine doteraz chýbal, sa venuje pôvodu a významu slov. V kampani sme preto pristúpili ku každému médiu osobitne a objasnili sme pôvod jeho pomenovania. Napríklad na billboarde sme vysvetlili slovo billboard, v kine slovo kino a pod. Obdobne sme pristúpili aj k umiestnerniu jednotlivých nosičov, napríklad nábrežie, námestie, mýto a pod."
Agentúra THIS IS LOCCO získala shortlist s prácou Mreža vs. Mriežka pre Nadáciu otvorenej spoločnosti.
Viac o súťaži a programe nájdete na www.piafawards.com.