Súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku Zlatý klinec má bližšie k vyhláseniu víťazov. Zverejnila shortlisty, o ktorých porota v priebehu piatka rozhodne, či sa premenia aj na kov.
Porota zo všetkých prihlásených prác, ktorých bolo tento rok viac ako 300, čo je o tretinu viac ako minulý rok, vybrala celkom 119 shortlistov.
Najviac shortlistov získala agentúra Wiktor Leo Burnett - 22, potom MUW Saatchi&Saatchi - 21 a treťou najúspešnejšou agentúrou v počte získaných shortlistov je Istropolitana Ogilvy - 11.
Z pohľadu klientov najviac shortlistov získal Slovak Telekom - 12, potom O2 Slovakia - 11 a Poštová banka - 9 shortlistov. Ekotopfilm získal 8 shortlistov.
Najúspešnejšou shortlistovou kategóriou bola kategória Craft - 20 shortlistov, po 19 shortlistov získali kategórie Film a Digital.
Kompletný prehľad shortlistov nájdete tu.
Na tohtoročnom Zlatom klinci prvýkrát hodnotili prihlásené práce dve poroty. Tie pracovali v tomto zložení: