Tento rok oslavuje Slovensko dva významné sviatky – 25 rokov samostatnosti a 100 rokov spoločných vzťahov s USA. Podpísanie Pittsburskej dohody a výročia si Veľvyslanectvo Spojených štátov amerických v SR pripomína kampaňou Odvaha byť slobodní.
Súčasťou kampane Odvaha byť slobodní je 3-minútové animované video, ktoré rekapituluje najdôležitejšie míľniky americko-slovenských vzťahov. „Dostať 100 rokov spoločných vzťahov do 3 minút bol oriešok, pretože sme nechceli znieť ako učebnica dejepisu. Video hovorí jazykom mladých, ktorí možno o históriu nejavia až taký záujem, no zo slobody majú najväčší úžitok, pretože sa do nej už narodili,“ vysvetľuje ideu videa Peter Jančárik, Strategist & Partner Seesame.
Rozprávačom príbehu je malé zrnko kukurice, ktorému prepožičal hlas známy raper Lyrik H. Zachytáva dôležité udalosti, napríklad úlohu slovenských emigrantov v USA pri vzniku Československa, podporu prezidenta Woodrowa Wilsona či dlhotrvajúci partnerský vzťah USA a Slovenska. Video je určené hlavne najmä študentom stredných a vysokých škôl. Premietať sa bude aj na roadshow, ktorú v lete plánuje veľvyslanectvo.
Video je dopovedané na web stránke s príbehmi o spoločnej histórii Slovákov a Američanov. Obsah vznikal v redakčnom tíme Seesame. Pri tvorbe sa vychádzalo z historických materiálov či diskusie s historikom. Obrazový materiál pre koláže, ktoré doprevádzajú obsah, poskytli archívy veľvyslanectva, Matice slovenskej či Vojenský historický ústav.
Vzdelávacie video a webstránka Odvaha byť slobodní sú súčasťou celoročnej kampane Veľvyslanectva spojených štátov v SR. Poukazuje v nej na to, že už viac ako storočie ľudia Slovenska a Spojených štátov ukázali odvahu byť slobodnými a vybudovali trvalé partnerstvo založené na spoločných hodnotách a osobných vzťahoch.
Agentúra s dvadsaťročnou históriou
Seesame je jednou z najväčších komunikačných agentúr na Slovensku a Agentúrou roka 2017 vo východnej Európe podľa hodnotenia The Holmes Report.