Spoločnosť Unilever sa zaväzuje, že nebude spolupracovať s influencermi kupujúcimi si followerov. Svoju spoločnosť dáva za príklad a vyzýva celý priemysel, aby to urobil takisto.
Marketingový riaditeľ spoločnosti Unilever, Keith Weed, na festivale Cannes Lions oznámil, že Unilever nebude pracovať s takými osobami, ktoré ovplyvňujú nákupné správanie ľudí a na dosiahnutie svojich cieľov si followerov na sociálnych sieťach kupujú. Tento záväzok je súčasťou úsilia o boj proti podvodom v digitálnom ekosystéme.
"V spoločnosti Unilever sa domnievame, že influenceri síce sú dôležitým spôsobom, ako osloviť spotrebiteľov a rozširovať značky, pretože ich moc pochádza z hlbokého, autentického a priameho spojenia s ľuďmi, ale určité praktiky, ako kupovanie followerov, môžu ľahko narušiť tieto vzťahy", povedal pre portál Campaignlive Weed.
Dodal, že to je súčasťou jeho záväzku - obnoviť dôveru v digitálnom ekosystémy tým, že sa zaviaže, že nebude pracovať s platformami, ktoré podnecujú nenávisť, šíria divíziu alebo nedokážu chrániť deti. Podvody s podnecujúcimi osobami boli identifikované ako rastúci problém pre reklamný priemysel.
Tri záväzky spoločnosti Unilever sú:
1. Transparentnosť influencerov: spoločnosť Unilever nebude pracovať s influencermi, ktorí kupujú followerov.
2. Transparentnosť značiek: značky Unilever nikdy nekupujú followerov.
3. Transparentnosť platforiem: spoločnosť Unilever bude uprednostňovať partnerov, ktorí zvyšujú transparentnosť a pomáhajú odstraňovať zlé postupy v celom ekosystéme.