Podľa údajov spoločnosti Shoptet, ktorá sa zameriava na prenájom e-shopových riešení, dosiahla slovenská e-commerce scéna za rok 2021 celkové tržby vo výške 1,95 miliardy eur, čo je historické maximum. Obrat na platforme Shoptet sa pritom v predošlom roku 2020 odhadoval na 1,75 miliardy.
„Tento trend naznačil aj mimoriadne silný Black Friday týždeň, keď len slovenské e-shopy na Shoptete zaznamenali celkový obrat až 9,2 milióna eur. Oproti minulému roku sa zvýšil o viac ako 60 %,“ hovorí Ivo Mrena, Country Lead Slovakia pre spoločnosť Shoptet. Aj preto bol z mesiacov v roku 2021 najsilnejší práve november, keď tržby týchto obchodov presiahli hranicu 30 miliónov eur.
Uvedené čísla potvrdzujú trend neustále sa rozvíjajúceho odvetvia e-commerce na Slovensku. V priebehu minulého roka na našom území vzniklo len na platforme Shoptet viac ako 1 300 nových internetových obchodov. Práve tržby menších e-shopov pritom z roka na rok rastú. Zatiaľ čo v roku 2020 išlo o 171 miliónov eur, v roku 2021 už zaznamenali obchody na Shoptete obrat 241 miliónov eur.
Priestor na nové e-shopy je na Slovensku stále pomerne veľký v porovnaní napríklad so susedným Českom, kde je trh podstatne viac nasýtený.
Spoločnosť Shoptet sa na českom, slovenskom a už aj maďarskom trhu zameriava na prenájom e-shopových riešení. Dnes toto riešenie využíva takmer 29-tisíc online obchodov.