V roku 2013 už mal možnosť byť predsedom poroty súťaže kreatívnej reklamy Zlatý klinec. V tomto roku prichádza na Slovensko opäť, ako predseda Single Channel Jury Zlatého klinca 2019. Leon Sverdlin z českej agentúry Mark BBDO Praha.
V úvode nášho rozhovoru Leon podotkol: "Existuje jedno slovo, ktoré v tomto rozhovore budem používať dosť často, možno až príliš veľa, a je ním odvaha. Outsiderovi sa môže zdať zvláštne hovoriť o odvahe v súvislosti s s reklamou. My nezachraňujeme mačiatka z horiacich budov ani nerobíme rozhodnutia, ktoré menia ľudskú históriu. Ale našou každodennou prácou je prichádzať s odvážnymi, novými myšlienkami a spoločne s odvážnymi klientmi ich aj zrealizovať." A to bol podnet na našu prvú otázku:
Očakávate, že budete hodnotiť samé odvážne nápady?
Už v roku 2013 som bol príjemne prekvapený, že slovenská reklama bola celkom odvážna, určite odvážnejšia ako u nás v Česku. Áno a tento rok sa teším na všetky odvážne idey, pretože to je to, čo si na reklame najviac cením.
Ako podľa vás vyzerá odvážna reklama?
Odvaha v reklame môže mať rôzne formy: môže sa týkať nejakej tabuizovanej témy, môže mať ambíciu zmeniť naše správanie, schopnosť vysmievať sa nám samým, skúšať nové technológie, zmeniť staré pravidlá...
Povedzme aj v tomto kontexte, na akej reklame by ste sa z minuloročných úspešných kampaní z Cannes chceli podieľať?
Určite by to bola tá, ktorá získala aj Grand Prix. Ide o reklamu zo Super bowlu Tide ad. Zmeniť všetky reklamy na reklamu pre Tide, to je naozaj odvážne.
I keď odvážne myšlienky boli aj v iných kategóriách. Jeden príklad z našej krajiny: Touching masterpieces od agentúry Geometry. Projekt, ktorý umožnil nevidiacim kontakt so slávnymi sochárskymi dielami.
Pravdepodobne ste už videli práce, ktoré budete hodnotiť. Je nejaká, ktorá vás zaujala?
Z prác, ktoré som mal možnosť vidieť, vyberiem Absolut, je to určite odvážna kampaň. V roku 2013 som bol prekvapený prácou pre klienta Ryba Košice Veľký Tresko. Teraz, po šiestich rokoch máme medzi prihlásenými prácami TreskoSlovensko. Môj obdiv patrí odvážnemu klientovi, a verím, že aj tej istej agentúre.
Ak by ste mali hovoriť o kategóriách s pretlakom kreativity?
Mám pocit, že v tomto roku, je veľa pekných prác v kategórii Film a Craft. Teším sa na vášnivé diskusie s mojimi kolegami z poroty!
Kto je Leon Sverdlin?
Viem, že je to iba reklama, ale mám ju rád hovorí o sebe Leon Sverdlin, Executive Creative Director agentúry Mark BBDO Praha, ktorý je s touto agentúrou spätý už takmer dvadsať rokov. Leon pracoval pre klientov ako Mercedes-Benz, Pepsi, značky Claritine, Bageterie Boulevard, Adastru či Austrian Airlines a ďalších. Agentúra Mark BBDO Praha sa podpísala aj pod týmito spotmi: