StoryEditor

Ako značky komunikujú problematiku udržateľného rozvoja a kto sú top zadávatelia?

21.08.2019, 11:50
Autor:
pzpz
Z Kantar prieskumu vyplýva, že od roku 2017 bolo takýchto reklám iba 406.

Kantar sa v najnovšom realizovanom prieskume zameral na slovenské spoločnosti, ktoré "propagujú produkt, ktorý podporuje rozvoj trvalej udržateľnosti, alebo v ich reklame vyzdvihujú trvalú udržateľnosť alebo zvyšujú povedomie o životnom prostredí (ekologická stopa, odpad, triedenie, recyklácia použitého oleja, grantové výzvy a pod.)."

Z prieskumu v časovom rozmedzí od roku 2017 do polovice tohto roka skúmala agentúra okrem výdavkov aj kreatívy týkajúce sa tejto problematiky. Od roku 2017 pribudlo reklám s témou trvalo udržateľného rozvoja iba 406 , čo je za rok a pol pri veľkom množstve reklamy malé množstvo.

Medziročne stúpajú výdavky o približne 15 percent. Značky v kategórii udržateľného rozvoja komunikovali najviac prostredníctvom rádia, kde sprostredkovali poslucháčom 288 reklám. Na druhom mieste sú časopisy, v ktorých sa objavilo 82 reklám s tematikou udržateľného rozvoja a na treťom mieste sú noviny s počtom 58 reklám.

Kantar

Celkovo udržateľný rozvoj komunikovalo 16 zadávateľov. Najviac reklám predstavila Slovenská agentúra životného prostredia.  

Kantar

​Najviac aktívnym sektorom podľa výdavkov v oblasti udržateľného rozvoja sú služby.

Kantar

​V top desiatke médií, ktoré majú najvyššie výdavky v tejto oblasti vedie Slovenka, za ňou Plus JEDEN DEŇ a Eurotelevízia.

Kantar

​Najviac výdavkov do reklám s odkazom udržateľného rozvoja má Slovenská agentúra životného prostredia, za ňou Nadácia Ekopolis a tretie miesto patrí Slovnaftu.

Kantar

01 - Modified: 2023-10-06 11:37:21 - Feat.: - Title: Moderné marketingové dilemy: Je dôležitejší výkonnostný marketing alebo budovanie značky? 02 - Modified: 2023-07-21 12:27:05 - Feat.: - Title: Swappie v novej kampani s Benom Cristovaom podporuje myšlienku repasovania smartfónov 03 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 04 - Modified: 2023-08-15 11:04:06 - Feat.: - Title: Kantar BrandZ: Najhodnotnejšie značky sveta sú Apple, Google a Microsoft 05 - Modified: 2023-06-14 12:26:54 - Feat.: - Title: Poznáme najhodnotnejšie značky sveta. Víťaz rebríčka je rovnaký ako vlani
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:58