StoryEditor

Jakub Svetlík: Je pre mňa výzvou robiť kreatívu neznámej lokálnej značky tak, aby si ju ľudia obľúbili

30.08.2019, 08:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

Jakub Svetlík v piatkovej rubrike talentov odpovedá ešte ako Art Director z Istropolitana Ogilvy, od pondelka sa ale presúva do agentúry MUW Saatchi & Saatchi.

Začínal v roku 2017 ako stážista a teraz zastáva pozíciu Art Directora v reklamnej agentúre Istropolitana Ogilvy. Je dvojnásobným víťazom národného kola Young Lions, držitel shortlistu Young Drummers za print a spoluautor kampane “Stories, ktoré nesmú zmiznúť” pre denník Sme, ktorá agentúre okrem lokálnych cien tento rok priniesla shortlist na New York festival advertising Awards.

Na čom aktuálne pracujete?

Sťahujem sa. Nie do iného bytu, ale do inej agentúry. Po prvýkrát mením adresu a od nasledujúceho týždňa som súčasťou MUW Saatchi & Saatchi. Aj keď som trochu nervózny, verím, že mi to len prospeje a posunie o kúsok ďalej… minimálne na Viedenskú určite.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Baví ma Zlatý Bažant, Yeme, Nehera…

Ale najväčšia výzva mi príde robiť kreatívu lokálnej, neznámej značke tak, aby ju ľudia začali viac vnímať, prípadne si ju obľúbili. Pri tom by ma zahrialo na srdiečku.

Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť ľubovoľne si vybrať?

Klasika… Burger King, Hornbach, Nike.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

To, že som prekvapivo mladý.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Profesionálny mindreader pri feedbackoch.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Som strašne milý, šikovný a pekný. Ale to hovorí moja mama, tak neviem, či je to pravda.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Minulý rok bol úplne super. Dostal som možnosť pracovať na väčších zadaniach v agentúre, vymysleli sme pomerne úspešnú kampaň, ktorá dokonca bodovala vo viacerých súťažiach a taktiež som bol po prvýkrát na Cannes Lions, čo bol pre mňa obrovský zážitok a potvrdilo mi to, že som si vybral prácu, ktorá ma fakt baví.

Na čo ste pyšný?

Neviem, či zrovna pyšný, ale som hrozne rád, že som skončil na vysokej škole ešte skôr, než som ju dokončil, aby som sa mohol naplno venovať reklame. Ako som spomenul v predošlej odpovedi. Robím to, čo ma naozaj baví. V mojom veku (24) to vidím ako veľký náskok v porovnaní s mojimi rovesníkmi, ktorí len teraz končia školu a zisťujú, že svet je trochu iný ako čakali.

A tiež som pyšný na to, že už viem v piatok večer zostať aj doma. Občas. Asi dospievam

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Stále si pripadám ako nováčik, keďže som tu len dva roky. Ale určite som mal byť menej bojazlivý a hrnúť sa do vecí viac po hlave. Posledný rok sa to tak snažím praktizovať a hecuje ma to robiť veci, na ktoré by som si predtým nikdy netrúfol, lebo som mal pred nimi strach.

Chcete niekoho pozdraviť ? 

Chcel by som poďakovať celej Istropolitane, že mi dala možnosť s nimi spolupracovať. Ste super! Ďakujem za všetko a vidíme sa na pive.

A ešte moju mamu. Ahoj mami !

01 - Modified: 2019-06-07 07:11:34 - Feat.: 0 - Title: Adam Marčan: Bavia ma reklamy, ktoré sa neprispôsobujú trendom z Cannes a pracujú s lokálnym insightom 02 - Modified: 2019-06-14 08:29:26 - Feat.: 0 - Title: Milan Malý: Polovica úspechu je vždy o odvahe klienta 03 - Modified: 2019-06-21 08:02:32 - Feat.: 0 - Title: Tomáš Slobodník: Máme k dispozícii veľmi mocné nástroje, tak to robme zodpovedne 04 - Modified: 2019-06-28 11:59:33 - Feat.: 0 - Title: Dano Vachuna: Vždy ma lákala kampaň na alkohol. Vidím tam obrovský priestor čo všetko sa dá urobiť 05 - Modified: 2019-07-12 13:23:56 - Feat.: 0 - Title: Matúš Hliboký: Je to iba reklama. Tak sa bav 06 - Modified: 2019-08-16 06:55:55 - Feat.: 0 - Title: Martin Kukoľ: Pripravme veľký manuál o social media komunikácii pre celú štátnu správu 07 - Modified: 2019-08-21 11:00:24 - Feat.: 0 - Title: Patrícia Reichlová: Mám blízko k sociálnemu podnikaniu. Rozbieham projekt na podporu lokálnych iniciatív
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 00:57